شناسهٔ خبر: 138351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی در جلسه علنی مجلس تشریح کرد

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس درباره سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری

لاریجانی مجلس به بانک مرکزی ماموریت داد تا مشکل سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری را در اسرع وقت حل کند.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ تیر پارلمان) در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در ابتدای جلسه غیرعلنی آقای پزشکیان که از طرف مجلس مامور شده بود تا موضوع موسسات اعتباری را پیگیری کند، گزارشی ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه این جلسه آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی درباره اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده‌گذاران ارائه کرد و نمایندگان نیز توضیحات و راهکارهایی برای حل مشکل ارائه کردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در مجموع نظر مجلس این بود که بانک مرکزی باید در اسرع وقت مشکل سپرده‌گذاران را به نحو عام حل کند، اظهار داشت: مجموع جلسه این بود که اگر بانک مرکزی نیازمند کمک بخش‌های دیگر کشور از جمله مجلس باشد ما به بانک مرکزی کمک می‌کنیم و قرار شد ظرف هفته آینده گزارشی از اقدامات ارائه دهند و یا اینکه اگر خودشان می‌توانند در دولت این مسئله را حل کنند به نحوی باشد که نگرانی همه کسانی که در این موسسات اعتباری سرمایه‌گذاری کرده‌اند رفع شود.

لاریجانی تصریح کرد: در ادامه جلسه از بانک مرکزی خواستیم که در جلسه‌ای این موضوع را مطرح کنند و پیشنهادی نیز در اینجا مطرح شد که اگر به این نحو عمل شود، می‌توانند رافع مشکل باشند و دغدغه‌های مردم را حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت تا هفته آینده این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم که به سرانجام برسد.

نظر شما