شناسهٔ خبر: 138319 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صدور مجوز برای ۱۹۲ مدرسه ورزش

مدرسه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر گفت: مجوز راه اندازی به ۱۹۲ مدرسه ورزش در سراسر کشور را صادر کرده‌ایم.

به گزار ش «نماینده»، مهرزاد حمیدی امروز در نشست خبری رقابت‌های ورزشی تابستانی دانش آموزان دختر و پسر، اظهار کرد: در تحلیل محتوای فعالیت‌ها، پروژه‌هایی که ارتباطی با سند تحول نداشته باشند اجرا نخواهیم کرد و آموزه‌های سند تحول را به پروژه تبدیل کردیم. برهمین اساس سند تحول تحلیف و برداشت‌های مدیریتی تبدیل به پروژه و عملیات شد.

وی افزود: سیاست‌های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش با ابلاغیه مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین و سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش به عنوان اسناد بالادستی جهت‌گیری‌های ما را تعیین می‌کند و اگر سند تحول، مدرسه را کانون تحول محله می‌داند با این انگیزه تمام فعالیت‌های ورزشی را مدرسه‌محور کردیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین به ما تکلیف می‌کند که شایستگی‌های پایه را مدنظر قرار دهیم و به همین دلیل یکی از سیاست‌های ما فراگیرکردن فعالیت‌های ورزشی در مدارس است.

حمیدی ادامه داد: اگر سند تحول بنیادین تأکید دارد که آموزش و پرورش در مشارکت همه جانبه فعالیت کند ما امروز برنامه‌هایی را با مشارکت دانش آموزان در مدارس اجرا می‌کنیم و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در این رابطه ما را همراهی می‌کنند.

وی بیان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت در سال ۹۰، ۲۱.۱ درصد دانش آموزان چاق بودند بنابراین این موضوع هشداری برای ما بود تا فعالیت‌های حرکتی در مدارس را افزایش دهیم که در پیمایش اخیر شاهد بودیم میزان چاقی ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده است و این تأییدی بود که افزایش تحرک در کاهش چاقی دانش‌آموزان موثر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در تابستان سه فعالیت داریم که عبارتند از توانمندسازی نیروی انسانی و تجهیز مدارس برای اول مهر، لوازم ورزشی مورد نیاز آنها خریداری خواهد شد. اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت دیگر ما در فصل تابستان است و براین اساس حدود سه سال است که مدارس را به کانون‌های ورزشی تبدیل کرده‌ایم و در این طرح مدارس مرکزی دانش‌آموزان مدارس اقماری را نیز تحت پوشش قرار داده و بحث اوقات فراعت را عهده‌دار می‌شوند.

حمیدی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر با شرکت ۱۹ هزار دانش آموز برگزار خواهد شد، گفت: در این مسابقات این ظرفیت وجود دارد که یک هزار دانش‌آموز توسط فدراسیون‌های ورزشی مورد رصد قرار بگیرند.

وی در رابطه با مدارس ورزش بیان کرد: ۱۹۲ مجوز برای راه اندازی مدارس تخصصی ورزش در کل کشور صادر کرده ایم و به فدراسیون گفته‌ایم که به جای راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی مجوز ایجاد مدارس ورزش را از ما اخذ کنند و در انجا نظام استعدادیابی گلخانه‌ای را اجرایی کنند.

نظر شما