شناسهٔ خبر: 138296 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ: درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری با پوتین صحبت کردم

ترامپ و پوتین رئیس جمهور آمریکا با انتشار توییتی از مذاکره با رئیس جمهور روسیه بر سر تشکیل یک واحد امنیت سایبری خبر داد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با انتشار توییتی اعلام کرد که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری برای محافظت در برابر هک شدن انتخابات مذاکره کرده است.

توییت های جدید ترامپ پس از نخستین دیدار رو در روی او با پوتین منتشر شده است. ترامپ افزود: اکنون وقت آن است که همکاری سازنده‌ای با مسکو داشته باشیم، وی همچنین به توافق آتش بس در جنوب غرب سوریه اشاره کرده که از روز یکشنبه اجرا شده است.

ترامپ گفت: پوتین و من درباره تشکیل یک واحد امنیت سایبری صحبت کردیم تا در برابر فعالیت های هکری علیه انتخابات و بسیاری چیزهای منفی دیگر، ایمن باشیم.

ترامپ افزود: در جریان دیدار با پوتین درباره اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا صحبت کردم. من ۲ بار شدیدا پوتین را درباره دخالت در انتخابات آمریکا تحت فشار قرار دادم. او قاطعانه این اتهامات را رد کرد. من هم دیدگاه خود را مطرح کرده ام.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهار داشت: ما درباره آتش بس در مناطقی از سوریه مذاکره کردیم که موجب نجات زندگی ها شود. اکنون زمان ان است که همکاری سازنده ای با روسیه داشته باشیم.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه فلوریدا فورا از توییت های ترامپ انتقاد کرد و گفت: پوتین شریک قابل اعتمادی نیست.

وی افزود: همکاری با پوتین در واحد امنیت سایبری، شبیه همکاری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در واحد تسیحات شیمیایی است.

تحقیقات کنگره و یک دادستان ویژه درباره دحالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که مسکو سعی کرده کفه ترازوی انتخابات را به نفع ترامپ سنگین کند؛ ادعایی که کرملین رد می کند.

ترامپ هفته پیش گفت که مداخله در انتخابات می توانسته کار سایر کشورها غیر از روسیه باشد.

ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از دیدار با ترامپ اعلام کرد که این موضوع درمذاکرات هامبورگ مطرح شده و به عقیده وی، رئیس جمهوری آمریکا دلایل او در مورد عدم دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را پذیرفته است.

مقامات مسکو بارها چنین دخالتی را تکذیب کرده اند و طرف آمریکایی تاکنون هیچ دلیلی برای اثبات این ادعای خود ارائه نداده است.

نظر شما