شناسهٔ خبر: 138249 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هزارجریبی در نطق میان دستور:

ضعف مدیریت مهمترین دلیل رکود اقتصادی در کشور است

هزارجریبی نماینده مردم گرگان در مجلس، ضعف مدیریت، عدم اجرای قوانین، قاچاق کالا، رانت و سیستم بانکی را عامل رکود در کشور خواند.

به گزارش «نماینده» در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نبی هزارجریبی نماینده گرگان در نطق میان دستور گفت: در ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۸۰ هواپیمایی حامل نمایندگان استان گلستان و آقای دادمان وزیر وقت راه سقوط کرد. پدر بنده نیز جزو نمایندگان استان گلستان بود که در این حادثه به شهادت رسید. ۱۷ سال از آن حادثه می گذرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود مهمترین عوامل رکود در کشور را ضعف مدیریت و عدم اجرای قوانین خواند و گفت: وظیفه ذاتی مجلس تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن است.

نماینده مردم گرگان مبارزه با قاچاق کالا را از راهکارهای خروج از رکود خواند و گفت: قاچاق کالا با کانتینرهای بزرگ از مبادی رسمی وغیررسمی وارد می شود که مجلس باید بر این موضوع نظارت کند.

وی ادامه داد: مبارزه با رانت راهکار خروج از رکود است و مسئولانی که دست بر اریکه قدرت دارند از رانت های بزرگ استفاده می کنند، نه کشاورزان و کارگران.

هزارجریبی تاکید کرد: نیاز به جراحی بزرگ در اقتصاد است، باید چشم ها را بست و با افرادی که به بیت المال دست درازی می کنند، برخورد کرد.

وی با انتقاد از سودهای کلان سیستم بانکی از مراجع خواست در خصوص این سودها اعلام نظر کنند و تاکید کرد: پول ربا حرام است و زندگی مردم را تباه می کند.

نظر شما