شناسهٔ خبر: 138217 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مدیریت بحران کشور دچار بحران مدیریت است

قالیباف.jpg شهردار تهران گفت: در مدیریت بحران کشور دچار بحران مدیریتی هستیم.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در حاشیه رونمایی از ۱۲ طرح مدیریت بحران در پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت بحران تهران از همان روزهای ابتدایی حضور در شهرداری از اولویت های ما بوده است، افزود: از سال ۸۵ با همکاری شخصیت های دانشگاهی، کارشناسان و محققان تلاش کردیم در طرح جامع و طرح تفصیلی در سه هزار نقطه تهران کار میدانی انجام دهیم و مطالعات لازم در خصوص گسل های پایتخت انجام شود که یا در گسل ها ساخت و سازی انجام نشود و اگر انجام شد شرایط فنی گسل را لحاظ کنند.

وی با اشاره به طرح کاهش آسیب پذیری در محلات پایتخت گفت: این پروژه نیز پروژه ای بود که در این دوره از مدیریت شهری شکل گرفت و طرح هایی که امروز رونمایی شد، مدتهاست که در حال اجرایی شدن است و این طور نیست که از امروز به بعد اجرای شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه حوزه مدیریت بحران کشور دچار بحران مدیریت است، تصریح کرد: مدیریت بحران در کشور دچار مشکلات ساختاری و فرآیندی است و قانون مدیریت بحران کشور در سال ۹۳ به اتمام رسیده و هنوز اصلاحات جدید در آن اعمال نشده است.

وی افزود: برای اثرگذاری مدیریت بحران در کشور باید مدیریت یکپارچه میان نهادهایی که شهرها را اداره می کنند شکل بگیرد، زیرا در زمان بحران ها باید ادارات آب، برق، تلفن و... در کنار هم باشند که در حال حاضر این گونه نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لایه اطلاعاتی دارد که باید در یک نهاد متمرکز باشد، گفت: در حال حاضر در طول این سالها ۱۷۰ لایه اطلاعاتی را در یک جا متمرکز کردیم.

وی تاکید کرد: برای آنکه بحران را به درستی مدیریت کنیم باید موضوع پیشگیری و همراهی را در دستور کار قرار دهیم و اینکه در زمان بحران در کنار هم قرار گیریم چندان اثرگذار نیست.

نظر شما