شناسهٔ خبر: 138216 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موضوع مدیریت بحران تازه در کشور آغاز شده است

چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت بحران تازه در کشور آغاز شده که امیدواریم در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران در مراسم رونمایی از ۱۲ طرح و پروژه مدیریت بحران پایتخت، افزود: شهر تهران شهری بحران پذیر است و کشور ایران نیز جزو ۱۰ کشور بحران خیز دنیاست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه عوامل طبیعی زمینه ساز بحران هایی مانند سیل، زلزله و رانش زمین هستند، اما فعالیت های انسانی نیز می توانند سبب تشدید یا کاهش اثرات بحران ها شوند.

چمران با اشاره به رشد بی رویه ساخت و ساز در اطراف تهران گفت: در اطراف تهران خانه هایی ناپایدار در کوچه های یک متری و دومتری ساخته شده که در زمان بحران شهر تهران را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

وی با بیان اینکه از صمیم قلب آرزو می کنیم بحرانی در تهران شکل نگیرد، اما این بی خردی است که تنها دعا کنیم تهران دچار زلزله یا بحران دیگری نشود، گفت: باید در سطح ملی برای پیشگیری از بحران ها برنامه ریزی کرد. موضوع مدیریت بحران تازه در کشور آغاز شده که امیدواریم در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: بسیاری از محلات شهر تهران در سطح یک استان یا حتی یک کشور جمعیت دارند، بنابراین پرداختن به موضوع مدیریت بحران بسیار ضروری است. باید به موضوع بعد از بحران نیز پرداخته شود، اما در حال حاضر تنها شش ماه است که طراحی بعد از بحران در دانشگاه های ما تدریس می شود.

نظر شما