شناسهٔ خبر: 138169 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دخالت مستقیم آمریکا در جنگ ایران و عراق/مردم از قیمت ۶ دلاری نفت خبردار نشدند

فدوی/2 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها بدون واسطه در جنگ دخالت کردند تا دست عراقی‌ها را باز کنند که کشتی‌های نفتی و تجاری و پالایشگاه و سکوی نفتی ما را بزنند.

به گزارش «نماینده»، دریادار علی فدوی صبح امروز در یادواره شهدای اطلاعات سپاه سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در محل حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس اظهار داشت: از زمان ابتدای جنگ بچه‌های اطلاعات عملیات وضعیت خاصی داشتیم. حال و هوایی که در اطلاعات و عملیات برقرار بود حال‌ و هوای متفاوتی بود؛ جمعیت‌ها جمع‌های کوچکی بود که در شرایط سخت همراه هم بودند و تعدادی در این سال‌ها شهید شدند.

وی افزود: نیروهای اطلاعات عملیات همیشه بودند و باید چندین ماه درباره عملیاتی برنامه‌ریزی انجام می‌شد.   بچه‌های عملیات در حین عملیات نیز حضور داشتند و بعد از عملیات نیز نمی‌شد همه بروند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در وعده خدا شکی نیست، گفت: اما برای محقق شدن وعده یکسری تکالیف معین شده و آن چیزی است که در طی ۳۹ سال محقق شد.

دریادار فدوی با بیان اینکه ما در جنگ سه مرحله را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم، گفت: ما در داخل خانه خود در موضع دفاعیِ صد در صد بودیم و با دشمن می‌جنگیدیم چرا که انقلاب اسلامی در حالی شروع شد که تهاجم همه‌جانبه علیه انقلاب از ابتدا آغاز شد. مجبور شدیم در خانه خود بجنگیم در حالی که نوک فلش عراقی‌ها پشت فلش با هدایت آمریکا، دیگران بودند اما ملت و شهدای ما نگذاشتند جنگ در خانه ما مدت زمان زیادی طول بکشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه با اعلام ملکوتی امام مردم مثل سد محکمی در برابر دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند، گفت: در مرحله بعدی در خانه دشمن با عراقی‌ها و همچنان در موضع دفاعی جنگیدیم و  رزمندگان ما دفاع را سربلندانه انجام دادند و مایه افتخار ما شدند.

سردار فدوی با اشاره به اینکه مرحله بعدی از عزل بنی‌صدر تا عملیات بیت‌المقدس ادامه داشت، تصریح کرد: در این دوران، مدت طولانی و حدود چهار سال طول کشید وضعیت عملیات‌ها طوری بود که تکلیف مشخص نمی‌کرد و نظر همه بر این شد که این جنگ غالب و مغلوب ندارد؛ این بهترین وضعیت برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها بود چرا که بازار بزرگ تسلیحاتی در جنگ وجود داشت، جریان انرژی برقرار بود و قیمت نفت بسیار ارزان شده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: تحلیلگران درباره عملیات والفجر ۸ گفتند کسانی که این عملیات را انجام دادند توانایی دارند که این جنگ را به نفع خود تمام کنند بنابراین چندماه بعد از این عملیات و در عملیات کربلای ۵ آمریکایی‌ها مستقیما وارد جنگ شدند.

سردار فدوی با اشاره به دخالت مستقیم آمریکایی‌ها در جنگ گفت: آمریکایی‌ها بدون واسطه در جنگ دخالت کردند تا دست عراقی‌ها را باز کنند که کشتی‌های نفتی و تجاری و پالایشگاه و سکوی نفتی ما را بزنند و آمریکایی‌ها باشند تا ایران هیچ اقدامی نتواند بکند که این کار را کردند اما در این عملیات ۸۵ تیپ آمریکا در شلمچه اسیر دادند.

وی با بیان اینکه در اوج عملیات کربلای ۵ صادرات نفت ما به زیر ۱۰۰ هزار بشکه رسید در حالی که در دوران تحریم‌ها نیز هیچگاه به زیر یک میلیون بشکه نرسیده خاطرنشان کرد: چند نفر از مردم می‌دانند که در آن زمان قیمت نفت ۶ دلار بود در حالی که قیمت نفت جهانی ۱۸ دلار بود؟   این مسئله را خودی‌ها بر سر سفره مردم عینی نکردند و با وجود وضعیت جنگی اثری روی مردم نداشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: قطعاٌ اکنون نیز هیچ توانی در دنیا وجود ندارد که جرات طراحی عملیات والفجر ۸ را داشته باشد یا اگر روی کاغذ طراحی کنند جرات اجرای آن را ندارند. اگر اکنون نیز قرار بود چنین عملیاتی انجام شود آنقدر در آن زمان تمام تمهیدات انجام شده بود که اکنون نیز دقیقا مانند آن زمان طراحی و انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ظرف چند ماه اعتراف کردند ناوهای اعزامی آنها به خلیج فارس نه‌تنها قادر نیست ماموریت معوقه را انجام دهند بلکه حتی نمی‌توانند از خود دفاع کنند، ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی مرحله اول دفاع و مرحله دوم بازدارندگی بود که دنیا فهمید رزمندگان اسلام به توان بازدارندگی رسیدند و قادرند از برنامه‌های طراحی شده دشمن جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: اصل اول بازدارندگی این است که دشمن این توان شما را قبول داشته باشد و توان بازدارنده یعنی دشمن مطمئن می‌شود ضرر عملیاتش از سود آن بیشتر است که این امر ۳۰ سال است که برقرار شده و ۳۰ سال است چون اطمینان دارند ایران توان بازدارندگی دارد.

سردار فدوی با اشاره به اینکه ما از این مرحله گذر کرده و به مرحله سوم رسیدیم گفت: مرحله سوم مرحله‌ای است که در آن دشمن به دنبال این است که دربرابر شما توان بازدارندگی ایجاد کند و این را رسما آمریکایی‌ها اعلام کردند. اردیبهشت ۹۵ وزیر دفاع آمریکا در امارات گفت ما و هم‌پیمانان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای خود به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با طرح این سئوال که چرا جمهوری اسلامی به این مرحله رسیده است؟ گفت: آیا تعداد تجهیزات ما با آنها برابر است؟ آیا از نظر مالی قابل مقایسه هستیم؟   یک سال بودجه نظامی آمریکا برابر با ۳۰ سال فروش نفت ما است پس چرا این اتفاق می‌افتد که دشمنان ما مطمئن هستن این انقلاب اسلامی است که می‌خواهد آن‌ها را نابود کند و در حال تهاجم به استکبار جهانی است؟

سردار فدوی خاطرنشان کرد: کاری که زمان جنگ در خلیج فارس انجام می‌شد اکنون در باب المندب و کرانه‌های مدیترانه انجام می‌شود و تفکر انقلابی ایران در سال ۵۷ را اکنون در قلب آفریقا شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه دلیل این است که وعده خداوند دارد تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: خدا گفته است اگر شما قسمت کوچک کار را انجام دهید من قسمت بزرگ کار را انجام می‌دهم و نتیجه را خدا رقم می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه هرکسی به تکلیف الهی خود عمل کند وعده تخلف‌ناپذیر خدا تحقق پیدا می‌کند، گفت: دشمنان در طول این سال‌ها هرچه اقدام کردند بلا استثنا با شکست مواجه شدند اکنون در یمن نه فقط امارات و عربستان بلکه همان ائتلافی که در جنگ تحمیلی علیه ما می‌جنگید نیز حضور دارد اما چه نتیجه‌ای گرفته‌اند؟ در حساس‌ترین نقطه باب المندب ۸ شناور جنگی و پشتیبانی آنها مورد اصابت قرار گرفته است.

فدوی خاطرنشان کرد: فکر می‌کردند یک هفته‌ای "کلک" سوریه را می‌کنند و می‌گفتند وقتی مبارک ظرف ۲۰ روز سقوط کرده بشار که قابل مقایسه با اون نیست ظرف یک هفته سقوط می‌کند.

وی ادامه داد: اما چندسال گذشته و موفق نشده‌اند و خودشان می‌گویند که  نتوانستیم این کار را بکنیم چون ایران نخواسته است که ما این کار را بکنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه به برکت خون شهدا و امام شهدا توسط ملت ما و رزمندگان ما شرط تحقق وعده خداوند انجام شده و دارد انجام می‌شود گفت: پس خداوند نیز به وعده خود عمل می‌کند و این یک فرمول مشخص است تا زمانی که ما بر روالی که خداوند فرموده پایدار باشیم این روال تا قیامت نیز برقرار است چون در وعده خدا تخلفی نیست.

سردار فدوی تصریح کرد: ما در سپاه می‌توانیم مدعی باشیم که حتی ۲۴ ساعت انجام تکلیف الهی را از دست ندادیم و همچنان نیز باید قدرت و استطاعت خود را بالا ببریم. اگر برای پیروزی به ۱۰۰ واحد استطاعت نیاز داشته باشیم  ما ۱۰ واحد استطاعت داریم که اگر شش دانگ پای کار بیاییم خداوند با ۹۰ واحد استطاعت پای جنگ می‌آید و ما پیروز می‌شویم اما قدرت و استطاعت امری ثابت نیست و باید قدرت و استطاعت فیزیکی خود را بالاببریم و این امری است که اکنون انجام شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه  تا وقتی که این فرمول را رعایت می‌کنیم همین روند برقرار است، گفت: برای افزون شدن نعمت باید شکر نعمت کنیم که اگر کفران نعمت انجام شود فرمول به‌هم می‌خورد و جلسات این چنینی موید این است که ملت ما و رزمندگان ما سرفراز هستند که به شروط تحقق وعده خدا عمل کردند باید در همه زمینه‌ها همین فرمول را رعایت کنیم چرا که اسلام برای صفر تا صد امور نظر و برنامه دارد.

سردار فدوی با اشاره به اینکه انسان باید ببیند تکلیف الهی‌اش چه هست تا بتواند آن را انجام بدهد، گفت: این سربلندی برای خانواده شهدا و رزمندگان ما وجود دارد که بر تکلیف خود عمل کرده و بر روال انقلاب اسلامی بوده‌ و هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقطه عطفی وجود دارد که هروقت به آن توجه کردیم به موفقیت رسیده و از گرفتاری‌ها جلوگیری شده هروقت از آن غفلت کردیم به ضرر ما بوده است گفت: آن نقطه عطف این است که خداوند بنده خود را رها نمی‌کند و انسان بفهمد که امام دارد که این یکی از اصلی‌ترین تکالیف الهی است و خدا را شکر که ما امام داریم و پشت‌سر امام راحل و امام حاضر خود بوده و هستیم.

سردار فدوی افزود: شهدای اطلاعات عملیاتی حال‌وهوای خاصی داشتند وضعیتی که دیدنی بود و گفتنی نیست؛   امیدوارم به برکت خون این شهدا زیر سایه امام رئوف حضرت رضا (ع) شاهد تحقق وعده الهی و انقلاب امام زمان عج باشیم.

نظر شما