شناسهٔ خبر: 138079 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ارسال پرونده ۱۰۴۷ کارچاق‌کن به محاکم قضایی

دادگاه.jpg حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه، پرونده یک هزار و ۴۷ کارچاق‌کن را برای رسیدگی به جرایم‌شان به محاکم قضایی ارسال کرد.

به گزارش «نماینده» بر اساس آنچه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به عنوان عملکرد خود در سال ۹۵ به وزارت دادگستری ارسال کرده، تعداد قضات تعلیقی در سال گذشته معادل ۷۸ مورد بوده است که نسبت به سال ۹۴، ۲۰ درصد افزایش داشته؛ همچنین تعداد قضات مستعفی در سال ۹۵، معادل ۳۰ مورد بوده که نسبت به سال ماقبل خود ۷۶ درصد افزایش داشته است.  

بر اساس این گزارش، مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه در گذشته با ۱۷۸ وکیل متخلف برخورد کرده که این رقم نسبت با سال ۹۴( ۹۹ مورد)، ۴۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در سال ۹۵ با  ۶۴ کارشناس متخلف برخورد شده که نسبت به سال ۹۴، ۸۷ درصد افزایش داشته است. برخورد حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی با کارچاق‌کن‌ها، جاعلین، شهود دروغین و سایر اشخاص مرتبط در سال گذشته ۱۰۳ مورد بوده که نسبت به سال ۹۴ ( ۱۰۱ مورد)، هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

در مجموع برخورد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه با وکلا و کارشناسان متخلف، کارچاق‌کن‌ها و جاعلین در سال ۹۵، ۳۴۵ مورد بوده که نسبت به سال ۹۴( ۲۱۸ مورد) ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، بنابر آمار حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی، مجموعاً سه هزار و ۲۴۵ پرونده در ارتباط با جرایم وکلای کانون‌های وکلا، وکلای ماده ۱۸۷، کانون کارشناسان رسمی، کارشناسان ماده ۱۸۷، اعمال نفوذ و کارچاق‌کنی، جاعلین، سردفتران و دفتریاران و سایر مرتبطین به محاکم قضایی ارسال شده تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

از مجموع پرونده‌های ارسالی به محاکم قضایی، ۸۰۱ مورد مربوط به وکلا، ۳۷۷ مورد مربوط به کارشناسان رسمی، یک هزار و ۴۴ مورد در ارتباط با اعمال نفوذ و کارچاق‌کنی، ۴۳۲ پرونده در ارتباط با جاعلین، ۱۴۷ پرونده در ارتباط با سردفتران و دفتریاران و ۴۴۱ پرونده نیز درباره سایر مرتبطین است.

نظر شما