شناسهٔ خبر: 138075 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش رئیس پارلمان بخش خصوصی به جنجال بیسکویت در اتاق

شافعی43 رئیس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به اعتراضات شدید یکی از اعضای اتاق بازرگانی به واردات بیسکویت آلمانی به کشور گفت: هیچ کاری در هیچ کجای دنیا با دعوا قابل حل نیست بلکه برای حل این مسائل باید گفت‌وگو و اقناع صورت گیرد.

به گزارش «نماینده»، غلامحسین شافعی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره فیلم منتشر شده از جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعتراض شدید یکی از اعضای این اتاق به ورود بیکسویت آلمانی به ایران گفت: هیچ کاری در هیچ کجای دنیا با دعوا کردن قابل حل نیست بلکه باید دو طرف بنشینند و یکدیگر را اقناع کنند.

وی افزود:چنین رفتار به این صورت در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی پذیرفتنی نیست و این مسائل باید با گفت‌وگو حل و فصل شوند.

بنابراین گزارش یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جلسه اخیر این هیئت اعتراض شدیدی خطابه وزیر صنعت درباره اجازه ورود بیسکویت آلمانی به ایران کرده بود که ظاهرا این اعتراضات بدون هماهنگی با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران صورت پذیرفته است.

شافعی در این مصاحبه همچنین موضوع میزان قاچاق در کشور را همچنان بالا دانست و گفت: با وجود  اینکه قاچاق کاهش یافته اما ۱۲ میلیارد دلار قاچاق رقم بالایی است که این امر نشان می‌دهد شیوه‌های موجود کارساز نبوده و برای مبارزه با این پدیده باید قاچاق غیراقتصادی شده و ریسک آن بالا برود.

وی همچنین درباره خصوصی سازی اظهار کرد: در موضوع واگذاری امور به بخش خصوصی نتوانسته‌ایم برنامه‌ها را به سرانجام برسانیم به همین منظور ما در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی می‌توانیم ظرفیت‌های بخش خصوصی و امور قابل واگذاری را احصاء و گزارش کاملی در این خصوص به دولت ارائه دهیم.

نظر شما