شناسهٔ خبر: 138054 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی است/ عده‌ای آمریکا را ارباب می‌دانند

احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران گفت: ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی است و اگر ۴ اصل مربوط به ولایت فقیه را از قانون اساسی بردارید، حکومت طاغوتی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع دانشجویان بسیجی شرکت‌کننده در دوره آموزشی «خط امام» که در مجتمع یاوران مهدی قم در حال برگزاری است، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال ارتقای نظام هستند و نظم مدیریت کشور به این دو گروه است؛ در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایی برای روحانیت نبود و در این رابطه هر چقدر کار فرهنگی عمیق صورت بگیرد کم است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در این چند سال اخیر مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ بار فرموده‌اند ایمان داشته باشید به وعده‌های خدا و من هم به شما دانشجویان تاکید می‌کنم به وعده‌های خدا ایمان داشته باشید، حریم را برای خدا نگه دارید تا خداوند بن بستی نگذارد، اما نه حریم یک هفته و یک ساله بلکه باید دائمی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: در متن سند ۲۰۳۰ قصه‌هایی به عنوان روش آمده است که حضرت آقا می‌گویند از اینها باید چشم‌پوشی کنیم و این سند اصلا قابل تفحص نیست.

وی ضمن بیان اینکه ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی است، افزود: اگر چهار اصل مربوط به ولایت فقیه را از قانون اساسی بردارید حکومت طاغوتی می‌شود که از جمله این موارد اصل جمهوریت نظام و اصل مذهب رسمی کشور است.

خاتمی ضمن بیان اینکه بعضی از کارهای امروز همانند دوران بازرگان است، خاطرنشان کرد: حضرت آقا می‌گویند فتنه خط قرمز ما است یعنی کسانی که در فتنه بودند پست کلیدی نباید داشته باشند و اگر برخلاف این عمل شد اسمش همراهی نکردن با ولایت فقیه است.

وی با اشاره به تغییر و تحولات منطقه غرب آسیا، گفت: کمک به حزب‌الله و حماس یک وظیفه شرعی و در واقع تامین امنیت کشور خودمان است و عقل می‌گوید در ۲۵۰۰ کیلومتری دشمن را زمین‌گیر کنید.

امام جمعه موقت تهران ضمن بیان اینکه امام تا آخر عمرش به «مرگ بر آمریکا» معتقد بود، اظهار داشت: آمریکا مذاکره نمی‌خواهد بلکه سلطه می‌خواهد و می‌گوید بیایید به صحبت‌های ما عمل کنید.

وی در پایان تصریح کرد: در رابطه با آمریکا امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و در این ۳۸ سال آمریکا شیطان کوچک نشده بلکه شیطنت‌های آمریکا ۳۸ برابر و نفوذش ۳۸ برابر کمتر شده است و این چهره عریان آمریکا است، اما عده‌ای آمریکا را ارباب می‌دانند.

نظر شما