شناسهٔ خبر: 138053 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آتش به اختیار علیه دولت و خدمتگزاران دولت نیست

محمد جواد لاریجانی امروز ما در میدانی هستیم که بر عکس جنگ گرم که اول آن توپخانه است ، اولش نرم و آخرش بسیار خشن خواهد بود؛ استفاده از فضای مجازی، دستکاری ذهن ها، تقلب از جمله مسائلی هستند که در مقابل آن ها باید استراتژی مقابله مجاهدانه جنگ تحمیلی را داشته باشیم ؛ این همان آتش به اختیار است که همه باید در این خط کار کنند.

به گزارش «نماینده» محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ۱۱ تیرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح منافقین و تداوم خیانت های آنها پرداخت.

منافقین از لحاظ خشونت همانند داعش هستند


محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ابتدای دربرنامه با اشاره به گروه های تروریستی و منافقین گفت: منافقین از لحاظ خشونت لنگه داعش هستند، تروریسم همیشه بد است لذا تروریست های سفارشی و مورد حمایت عند خشونت هستند به گونه ای که در جنگ جهانی دوم ۵۰ میلیون نفر کشته شدند.


وی با بیا اینکه اومانیسم بنا بود نایس باشد اما ته آن خشونت کور بدون مرز است ادامه داد: کسانی که فرهنگ غرب را خوب نمی فهمند گول برخی از شعارها از جمله حقوق بشر را می خورند، در مجامع بین الملل لازم نیست شعاری صحبت کرد ما با سند به آنها نشان می دهیم که چه خیانت ها کردند به طوری که ۱۷ هزار نفر را آنها در ایران به شهادت رساندند، چه طور می شود همه آنها نه تنها مورد صلاحیت قرار می گیرند بلکه در امور حقوق بشر نیز مشاوره می دهند.

فرانسه نمایش عروسکی به پا کرد و این توهین آشکار به ملت ایران بود


لاریجانی تصریح کرد: دولت فرانسه نسبت به ملت و دولت ما توهین کرد این در حالی بود که وزیر خارجه کشورمان در آنجا بود و متاسفانه در سازمان ملل نطقی علیه ما قرائت شد، فرانسه نمایش عروسکی به پا کرد و این توهین آشکار به ملت ایران بود و لذا وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد که به آنها گفته یک نقطه ابهام در روابط ما وجود دارد، متاسفانه خشونت فرانسه نسبت به ما ریشه دار است.

وی با بیان اینکه فرانسه به ما جسارت ها کرده است اظهار داشت: فرانسه در طول جنگ به عراق سوپر اتان داد تا بر سر ملت ما بریزد، ایران کشوری قوی است و آنها از این موضوع هراس دارند.


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه درغرب خود بزرگ بینی وجود دارد گفت: رژیم های منحوس و کریهی مانند عربستان فکر می کند که آمریکا و کشورهای اروپایی آنها را آدم حساب می کنند، فرانسه هم نیز عربستان را آدم حساب نمی کند.


لاریجانی با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره بیان کرد: این وزیر خارجه سیاست فعلی آمریکا را در آن دانست که با ایران درگیری نظامی ندارند ولی سعی می کنند به شکل خشونت آمیز اقدام کنند، آنها مقصودشان استفاده از تروریسم است، گروه های تروریستی را تشکیل دادند تا لنگه داعش شود.


وی با اشاره به اینکه غربی ها در معارضه با نظام و ملت ما قرار دارند ادامه داد: آنها مسیری را انتخاب کردند که فکر می کنند موفق هستند لذا ظاهرا اعتراض به نشانه عدم خشونت و باطنا احکام تروریستی را در پیش گرفته اند، این میدان نرم است و پشت آن خشونت قرار دارد.

اروپایی ها در عدم رعایت برجام تقصیرشان کمتر از آمریکا نیست


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری دکترین آتش به اختیار در میدان نرم را مطرح فرمودند که بسیار برای آنها خطرناک است عنوان کرد: تمام نیروهای معتقد و مومن حاضر به فداکاری برای سرافرازی کشور هستند و به میدان می آیند به طوری که غرب از آنها می ترسد، اروپایی ها در عدم رعایت برجام تقصیرشان کمتر از آمریکا نیست، در روابط با کشور ها ما باید آگاه باشیم و این اروپایی و آمریکایی ندارد به طوری که ضدیت با ملت ما فصل جدیدی دارد، در رابطه با برجام خسارت های عظیم دادیم و به توانمندی هسته ای خودمان ضربه مهلک زدیم اما بر سر حرف خود ایستاده ایم و برخلاف برجام عمل نکردیم و متعهد بودیم.


لاریجانی با اشاره به اینکه الان ما مشغول پرتو درمانی و تشکیل بیمارستان های هسته ای هستم اما توانمندی نیست افزود: یعنی در نیروگاه آب سنگین اراک وقتی بتون ریختیم توانمندی را از دست دادیم این در حالی است که بنا بود برد برد باشد، این کاملا دو دوزه بازی است که طرف مقابل به راه انداختند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در ادامه اظهاراتش به سخنان امروز رئیس‌جمهور اشاره کرد و بیان داشت: ایشان پیشنهادشان این است که ما برخی مشکلات مان را خودمان مرتفع کنیم (مثل اینکه نیروهای ضابط بی خود مردم را نگیرند، احکام سنگین و فشار نباشد) که بنده نیز همه این توصیه ها را به عنوان توصیه درست می دانم و معنای آن اتهام نیست، منتها ما نیاید به خودمان گل بزنیم؛ مشکل غربی ها هیچ کدام از این بحث ها نیست.

وی افزود: مشکل آن ها این است که ما در مقابل سهم خواهی و خواست آن ها برای سیطره و تجاوز ایستاده ایم ‌ موثر هم هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه مگر دوستان آن هر در منطقه رکورد حقوق بشر دارند، گفت: دل آن ها برای دموکراسی می سوزد؛ پس چرا عجوزه های عربستان سعودی، گروه های ترپریستی، منافقین و داعش را در دامان خود رشد می دهند.
حقوق بشر غربی یک فریب بسیار بزرگ است

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر غربی یک فریب بزرگ است که باید با آن داعیانه برخورد کنیم اظهار داشت: ما مفتخریم به اینکه نظام و اسلام ما کرامت انسانی را خدادادی می داند و نه قراردادی؛ باید مسئله را درست درک کنیم و اینطور نباشد که فکر کنیم اشکالاتی داریم و به این دلیل آن ها به ما هجمه حقوق بشری دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطر نشان ساخت: حمایت غرب از گروه های تروریستی بهترین نشانه این است که آن ها هیچ صداقت و درستی در حمایت از حقوق بشر ندارند؛ آن ها قصد دارند به اعتراضات و آشوب های داخل ایران دامن بزنند ولی با زور هم نمی توانند با ایران مقابله کنند؛ ضمن آنکه بنده معتقدم حداقل تا ۱۰ سال آینده در هیچ درگیری مستقیم نظامی نه آمریکا علیه ایران دخالت می کند و نه کشورهای منطقه.

لاریجانی افزود: این حرف که سایه جنگ بر سر کشور است بیشتر ساختار ذهن ما است؛ کسی جرات نمی کند به جمهوری اسلامی تهاجم کند، البته می تواند جنگ را شروع کن. اما آن ها نیستند که جنگ را ختم می کنند بلکه ته جنگ را ما می نویسیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در منطقه هیچ توفیقی در حوزه نظامی نداشتند و بزرگترین شکست در افغانستان در انتظارشان است؛ شکست آمریکا و ناتو در افغانستان به مراتب بیشتر از امپراطوری شوروی سابق است، گندش وقتی بلند شد معلوم می شود چه بساطی بر سر آن ها آمده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با طرح این سوال که ما چرا در تقابل با آن ها و ترورهای دهه ۶۰ موفق شدیم گفت: ما توانستیم آن ها را خوب بشناسیم و قاطعانه جلوی آن ها بایستیم ضمن آنکه پشت سر رهبری داهیانه امام ایستادیم، البته اتحاد و همبستگی حول محور حق یک اصل است.

لاریجانی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: امروز ما در میدانی هستیم که بر عکس جنگ گرم که اول آن توپخانه است، اولش نرم و آخرش بسیار خشن خواهد بود؛ استفاده از فضای مجازی، دستکاری ذهن ها، تقلب و بهمنی از چیزهایی که نمای اطلاعات دارد اما سرتاسر آن دروغ است؛ از جمله مسائلی هستند که در مقابل آن ها باید استراتژی مقابله مجاهدانه جنگ تحمیلی را داشته باشیم؛ این همان آتش به اختیار است که همه باید در این خط کار کنند.
آتش به اختیار علیه دولت و خدمت گذاران ملت نیست

وی افزود: قوه قضاییه باید در مقابل این گونه توطئه ها قاطعانه بایستد همان طور که در گذشته و در جریان فتنه ۸۸ ایستاد و دولت نیز باید مجاهدانه وارد میدان شود و از عنوان آتش به اختیار ناراحت نباشد؛ آتش به اختیار علیه دولت و خدمت گذاران ملت نیست بلکه علیه عمله آماتورهای آمریکا و اروپاست.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد. دولت باید پرچم دار مقابله با این تهاجم نرم باشد و در این رابطه احساس خطر کند؛ تمام نیروهای پای کار اعم از اهل قلم، اهل فکر و اندیشه نیز باید در این میدان باشند و صد البته که ما در این میدان موفق خواهیم شد.

لاریجانی با بیان اینکه پشتوانه نظامی ما سرجایش است، گفت: قوه نظامی، ستون فقرات مقاومت ماست ولی منطق ما منطق شمشیر نیست البته شمشیر ما برای دفاع از خودمان همیشه آماده است؛ نکته کلیدی حضور همه در میدان است به خصوص تشکیلات صداوسیما که علی رغم همه انتقادات تشکیلات موفقی است؛ طبیعتا سازمانی به این عرض و طول اشکالاتی دارد منتها خدماتش در این جبهه پرچم دار است.

وی در پایان عرایض خود تاکید کرد: منافقین و گروه های تروریستی نباید دلخوش حمایت دول مستکبر باشند چرا که آن ها از این گروه ها به عنوان دستمال استفاده می کنند؛ همان طور که باید گروه هر از جمله منافقین در گذشته ناموفق بودند در آینده نیز ناموفق هستند و باید جنایت مرتکب شوند که البته خود نفس همکاری با دشمنان علیه یک ملت یک جنایت پاک نشدنی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد. آن ها بدانند که با سیلی محکم ملت ما روبرو می شوند و دول غربی نیز بدانند ما به هیچ وجه این نحوه عمل آن ها را تحمل نخواهیم کرد؛ اینگونه نیست که آن ها بتوانند همه فروششان را در کشور ما انجام دهند و حاوی دشمنان ما و گروه های تروریستی باشند لذا دولت باید در مقابل آن ها موضع روشنی اتخاذ کند.

نظر شما