شناسهٔ خبر: 138028 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمالی‌پور در نطق میان دستور:

تحریک برخی حکام بی‌تجربه و عیاش منطقه برای ناامن سازی داخلی در ایران بخشی از طراحی شیطانی کاخ سفید است

کمالی پور عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی، وارد فازهای جدیدی شده است.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک عید سعید فطر گفت: در شرایطی که با مجاهدت رزمندگان جهان اسلام شعاع نور انقلاب اسلامی در بخش مهمی از جهان پرتوافشانی می کند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی لرزه بر اندام سران نظام سلطه و مزدوران منطقه ای آنها انداخته است، طراحی شیطانی دشمنان انقلاب اسلامی، وارد فازهای جدیدی شده است که تصویب تحریم های سازمان یافته سنای آمریکا و تحریک برخی حکام بی تجربه و عیاش منطقه برای ناامن سازی داخلی در ایران، بخشی از این طراحی شیطانی کاخ سفید و همپیمانان این رژیم است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود افزود: در آستانه تشکیل دولت دوازدهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و انتخابات برندی از مردم سالاری دینی است که عده ای از نخبگان جامعه خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند و این بار نیز ملت ایران در یک انتخابات پرشور و فراموش نشدنی،رئیس جمهور مستقر را برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان سکاندار دستگاه اجرایی کشور انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: حال،شخص منتخب رئیس جمهور همه مردم ایران است، چه آنهایی که به وی رأی داده‌اند و چه آنهایی که رأی نداده اند اما عده ای خواسته یا ناخواسته با اعمال و رفتار خود و حاشیه سازی می‌خواهند این شیرینی را به کام ملت تلخ کنند.

کمالی پور تصریح کرد: اگر امروز فریادی از گلوی خادمی از خادمان ملت در دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب بلند می شود، آن را مخالفت با جریان،گروه یا دسته خاصی قلمداد نکنیم؛چراکه ثبات و دوام هر نهضتی بسته به ارزش های آن است و عدول از آن ارزش ها، خلاف اصول اخلاقی و اسلامی این جامعه است و از این رو، باید  ارزش ها را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که رئیس جمهور منتخب و دولت وی با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل برای حل مشکلات اقتصادی، مبارزه با رکود حاکم بر بازار، ایجاد اشتغال، جلوگیری از واردات بی رویه، مبارزه با قاچاق کالا، حل بحران مؤسسات مالی و ایجاد رونق اقتصادی در بهبود معیشت مردم تلاش کند و همه دلسوزان نظام اعم از قوای سه‌گانه، تلاش کنند که در این برهه دولت بتواند به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری درخصوص اشتغال ، تولید و حمایت از کالای داخلی دست یابد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: عموماً در اجرای ماده ۳ آیین نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه ۱۳۹۵ کل کشور و تصویب هیات وزیران دایر بر بخشودگی سود، دیرکرد معوقات بانکی باید اصل بدهی مندرج در قرارداد اولیه محاسبه شود اما متاسفانه بانک کشاورزی از این قانون سرپیچی کرده و موجبات ناراحتی کشاورزان جنوب استان کرمان را فراهم نموده است.

وی افزود: جنوب استان کرمان همجوار با دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و از نظر اقلیمی و آب و هوایی مشترکات فراوانی با این دو استان دارد، اما متاسفانه در فصل گرمای ۵۰ درجه و طاقت فرسای این مناطق، از تعرفه ۷ ماهه کاهش برق برخوردار هستیم که امیدواریم وزیر نیرو همچون دو استان دیگر تعرفه های برق را در این منطقه به ۹ ماه افزایش دهد.

کمالی پور ادامه داد: در رابطه با قبوض آب مصرفی شهروندان، تبصره ای به عنوان تبصره ۳ قید شده است که ۵۰ درصد حقابه را به خود اختصاص داده است که عملا غیرقانونی و غیراخلاقی است و پول زیاد گرفتن و دست کردن در جیب مردمی که به نان شب محتاج هستند، روا نیست بلکه با حذف این تبصره پول مردم به آن ها باز می گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه یارانه تعداد زیادی از افراد مستحق حوزه انتخابیه بنده بی‌جهت حذف شده است که استدعا داریم یارانه این افراد مجدداً پرداخت  شود و مستمری تعدادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد قطع شده که امیدواریم این مستمری نیز برقرار شود.

نظر شما