شناسهٔ خبر: 138021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آرمان اصلی امت اسلامی "قدس" است

اسماعیل هنیه 43 رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه "حقوق حقه" فلسطین باید محقق شود، گفت: آرمان اصلی امت اسلامی، قدس و فلسطین است که تلاش دارند آن را از میان ببرند.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دقایق پیش در ارتباطی ویدئویی با آئین افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهدمقدس و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در سالن همایش‌های صبای صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی درحال برگزاری است، ‌ اظهار داشت: درود و سلام خود را از سرزمین عزت و مقاومت یعنی غزه به شما عرضه می‌کنم، برادران و خواهران گرامی این کنفرانس اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: در مرحله بسیار حساسی هستیم که تلاش زیادی برای از میان‌بردن آرمان فلسطین شده است تا از آرمان مرکزی کنار گذاشته شود و این مسائل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

هنیه تصریح کرد: آرمان اصلی امت اسلامی، قدس و فلسطین است که تلاش دارند آن را از میان ببرند، ما چشم دوخته‌ایم به این کنفرانس تا نقطه عطفی باشد و بتواند مسائل را پیش ببرد، از همین جا لازم می‌دانم که مجدداً به شما درود بفرستم و تبریک بگویم و تقدیر کنم از همه عزیزانی که در بخش رسانه‌های اسلامی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید نسبت به مصوبات اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی متعهد باشند، گفت: باید تاکید کنم بر مفهوم وحدت و مولفه‌های آن در جهان اسلام به ویژه اینکه وحدت امروز یک نیاز مبرم برای امت اسلامی است چراکه با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم و باید این وحدت میان اقوام اسلامی ایجاد شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مسئله فلسطین باید به‌عنوان یک اولویت اصلی در این اجلاس مطرح شودریال ادامه داد: باید وحدت را به‌صورت عملی به جهانیان نشان دهیم تا به اهداف والای اسلامی خود برسیم. از همه عزیزان می‌خواهم بر رسانه تاکید داشته باشند و مبتنی بر مقاومت حرکت کنند زیرا مقاومت اسلامی یکی از واژه‌های مهم است و در پرتو مقاومت است که می‌توانیم به اهداف بسیار مهمی که اسلام دارد دست پیدا کنیم زیرا دشمنان با تلاش خود می‌خواهند این وحدت میان ما تحقق عملی پیدا نکند و ما باید تاکید کنیم که حقوق حقه فلسطین محقق شود.

هنیه افزود: ما به دنبال اعاده حیثیت هستیم و این اعاده حیثیت نیاز به تالیف واژه‌های اصیل دارد و این واژگان به ما کمک می‌کند تا با آگاهی روشنی در جهت تحقق اهداف و حقوق حقه فلسطین قدم برداریم و از مشارکت کنندگان این اجلاس می‌خواهیم بر ائتلاف و درستی پیام وحدت تاکید کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: باید با مصوبات خود نشان دهیم اعتبار بالایی در جهان داریم و قطعاً پیام‌های شفاف ما می‌تواند سبب شود اهداف خود را روشن کنیم و رسانه باید دارای اهدافی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما چگونه می‌توانیم در برابر پدیده شوم تکفیر ایستادگی کنیم؟ باید از طریق تبلیغ یک رسانه صحیح و هدفدار اهداف تکفیر را مشخص کنیم و این به مردم ما بسیار کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری قدم بردارند و به پیش بروند. همچنین در سایه وحدت میان امت اسلام می‌توانیم آینده روشنی را محقق کنیم و باید با هرگونه دخالت بیگانگان و خارجی‌ها مقابله کنیم و از اجلاس و شرکت‌کنندگان می‌خواهم با بررسی عمیق یک رسانه هدفدار بتوانند یک طرح راهبردی برای وحدت عملی امت اسلام ارائه دهند.

هنیه تصریح کرد: باید اشاره کنم به وضعیت بسیار نابسامانی که امروز غزه با آن مواجه است، با این وجود نمایندگان ما توانستند خودشان را به این اجلاس برسانند و به عنوان شاهدان عینی در اجلاس حاضر خواهند بود و قطعا اجلاس در این دوره نیز می‌تواند قدم‌های خوبی را بردارد و اقداماتی انجام دهد تا در آینده به مردم فلسطین کمک کند. بار دیگر تشکر می‌کنم از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر ایستادگی همیشگی در کنار مردم مقاومت اسلامی و فلسطین و برای همه شما آرزوی توفیق داریم و امیدوارم یکدیگر را در قدس شریفملاقات کنیم؛ مردم ما ایمان کامل دارند که حقوق حقه خود را احیاء خواهند کرد.

نظر شما