شناسهٔ خبر: 138015 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت الاسلام سلیمی در نطق میان دستور:

دولت در انتخاب کابینه نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشد

سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس، گفت: دولت در انتخاب کابینه نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ تیر) در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس، با اشاره به توافق‌نامه برجام، اظهار داشت: از توافقنامه برجام نه روحی، نه جسمی، نه جوهری و نه ماهیتی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برجام آئینه‌ای برای آینده ماست، افزود: خوش خیالی و تکیه بر دشمن سلطه‌جو به مثابه تکیه بر سایه است.

نماینده مردم محلات در مجلس، ادامه داد: تقسیم مردم به برجامی و دلواپس، مقدس دانستن برجام، توجیه نقض برجام با تفکیک بین روح و جسم آن و عدم پاسخ مناسب و به موقع به عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در طی ۲ سال گذشته برخی از لغزش‌هایی بود که دامن ما را گرفت و امروز نیز سراب ادامه برجام با اروپا، عدم توجه به قوانین مصوب مجلس از جمله اموری است که سخت می‌نماید.

حجت الاسلام سلیمی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به وضعیت بیکاری، گفت: بیکاری شیرازه زندگی مردم را از هم پاشیده و غبار رکود نفس مردم را سنگین کرده و تورم ۲ رقمی خود را دوباره هویدا کرده و جوانان تحصیل کرده مدرک به دست از سازمانی به سازمان دیگر سرگردان هستند.

وی تصریح کرد: آقایان به جای حاشیه‌سازی و حمله به ارگان‌های مقتدر کشور چون سپاه و بسیج و زیر سوال بردن توان موشکی و پرت کردن هواس مردم از مسائل اصلی تمام همت خود را صرف خدمت به مردم کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مسائل موسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: هرج و مرج در بازارهای پولی و مالی نشانگر عدم نظارت بانک مرکزی بر این موسسات است، آقای رئیس جمهور دستور لازم جهت حفظ و حراست از اموال مردم را صادر فرمایید.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: در آستانه معرفی هیئت دولت انتظار است از حرف و سخن فراتر رفته و از همه ظرفیت کشور استفاده شود. خط‌کشی‌های بی‌حاصل سیاسی، محروم کردن ملت از بخشی از توان ملی است.

نظر شما