شناسهٔ خبر: 137958 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

نماینده مردم رشت:

اصرار نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور/ رئیس بانک مرکزی باید عزل شود

کوچکی نژاد.jpg نماینده مردم رشت از عزم مجلس برای گرفتن مطالبات سپرده گذاران کاسپین و سوال از رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد و گفت: رئیس جمهوری باید سیف را عزل و دستگاه قضایی در این راستا باید قاطعانه برخورد کند.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد منشاء اصلی اتفاقات مالی و سرگردانی سپرده گزارانی همچون فرشتگان و کاسپین را سیاست های غلط بانک مرکزی کشور دانست و اظهار داشت: معتقدم در راستای اختلاس و یا ورشکستگی و ریختن مردم به خیابان ها آقای سیف بعنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در درجه اول متهم است.

وی با بیان اینکه دادگاه باید امروز مدعی العموم باشد و اعلام کند که سیف بازداشت شود، افزود: بانک مرکزی در حفظ اموال مردم خیانت کرده و دادگاه باید این خصوص به جدیت ورود کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ سرمایه های مردم توسط بانک مرکزی، گفت: وقتی بانک مرکزی به موسسه ای مجوز می دهد و موسسه تابلو نصب می کند و مردم به نظام جمهوری اسلامی اعتماد می کنند باید امنیت سپرده هایشان را نیز حفظ کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعتماد عمومی مردم را بزرگترین سرمایه نظام برشمرد و اظهار کرد: اگر اعتماد عمومی مردم از نظام گرفته شود چیزی برای جمهوری اسلامی ایران باقی نمی ماند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: برخی ها دانسته و یا نادانسته در حال تخریب اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب هستند.

وی از طرح سوال از رئیس جمهور در آینده نزدیک توسط مجلس خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا سوال از رئیس جمهور را امضاء کرده ام و پای امضای خود مصر هستم و تلاش می‌کنم نمایندگان امضای خود را پس نگیرند و تا روز یکشنبه هم امضاها را نیز بیشتر می‌کنیم تا آقای رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی را عزل کند تا مشکلات سپرده گذاران حل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سپرده گذاران در موسسات مالی و اعتباری ورشکسته تمام سرمایه های خود اعم از فروختن خانه و حقوق بازنشستگی و مستمری خود را به دلیل اینکه زندگیشان تامین نمی شد در این موسسات گذاشته اند تا از سود آن بتوانند زندگی کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم همین رشته باریک مالی مردم را قطع کنیم تقریبا بخشی از مردم را نابود کرده ایم، خاطرنشان کرد: مجلس در این خصوص جناح سیاسی را نمی فهمد و باید یکپارچه مطالبه مردم را پیگیری کند تا قوه قضائیه هم به جدیت باید در این قضیه ورود کند.

کوچکی‌نژاد افزود: دل مردم زمانی خنک می شود که هم پول آنها برگشت پیدا کند و هم کسانی که باعث شدند تا سیستم بانکی ما مختل شود و مردم به هیچ بانکی اعتماد نکنند به جزای اعمالشان برسند.

وی اعتماد نکردن به بانک ها را بزرگترین خطر در نظام بانکی دانست و اظهار داشت: بزرگترین خطر در سیاست های مالی و پولی زمانی اتفاق می افتد که مردم پول خود را در گاو صندوق های خود بگذارند و این بزرگترین زنگ خطر برای اقتصاد کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عدم اعتماد مردم به بانک ها را عارضه ای جبران ناپذیر برشمرد و گفت: وقتی مردم به بانک ها اعتماد نکنند و سپرده گذاری نکنند عملا رشته حیات صنعت و تولید ما که بانک ها هستند قطع می شود و این عوارضی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد که جبران ناپذیر است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه رئیس جمهوری باید از مردم عذرخواهی کند و سیف را عزل کند و باید متعهد شوند که اصل پول مردم با سودش را به آنها بازگردانند، افزود: مردم باید با دریافت پول خود به آرامش برسند و بانک مرکزی هم باید متعهد شود که هم پول و هم سودشان را طی دو یا سه ماه آینده پرداخت کند تا این اعتماد در کشور شکل بگیرد و سپرده گذاران بتوانند به بانک ها اعتماد کنند و قول بدهند که مجددا این اتفاق در کشور رخ ندهد.

نظر شما