شناسهٔ خبر: 137954 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

مطرح کردن موسسه ثامن و مهر اقتصاد به عنوان موسسات مشکل دار از سوی دولتی ها و بانک مرکزی با هدف ضربه به سپاه

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی از مسئولین دولتی و بانک مرکزی به دنبال ایجاد بحران، جو روانی و تحریک مردم در خصوص موسسات مالی- اعتباری هستند، گفت: مطرح کردن موسسه ثامن و مهر اقتصاد بعنوان موسسات مشکل دار از سوی دولتی ها و بانک مرکزی با هدف ضربه به سپاه بوده است.

به گزارش «نماینده» جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات مالی-اعتباری و اعتراضات سپرده گذاران گفت: متهم اصلی در این خصوص مسئولین بانک مرکزی و برخی از مسئولین دولتی هستند.

وی با بیان اینکه برخی از آقایان به دنبال رشد اقتصادی نبودند بلکه به دنبال تجار و تجارت خارجی هستند، افزود: برخی از مسئولین دولتی و بانک مرکزی بجای حل مشکلات موسسات مالی- اعتباری به دنبال ایجاد بحران، جو روانی و تحریک مردم در خصوص موسسات مالی- اعتباری هستند.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا شاهد بودیم که این مسئولین با هدف ضربه زدن به سپاه نام موسسه ثامن و مهر اقتصاد را بعنوان موسسات مشکل دار بر سر زبانها انداختند.

کریمی قدوستی به مواضع اخیر روحانی رئیس جمهور علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: علاوه بر مطرح کردن نام این موسسات، روحانی هم علیه سپاه مواضع تندی اتخاذ می کند و در دیدار با فعالان اقتصادی گفت که ابلاغ سیاست های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه اهدافی از اینگونه حرف زدنها نهفته است، اضافه کرد: این بحرانهای اقتصادی و پولی با هدف باج گرفتن انجام می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت روحانی باید پاسخگوی این مشکلات و بحران آفرینی باشد، افزود:  وقتی برادر رئیس جمهور زمینه ورشکستگی چند بانک را بوجود می آورد اما روحانی اجازه برخورد با وی را نمی دهد، دیگر باید چه انتظاری داشت.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه ما مقصر اصلی را دولت و همکاران رئیس جمهور می دانیم، افزود: ما معتقدیم برخی از موسساتی که مجوز دارند و حتی خوب هم در حال کار کردن هستند، بانک مرکزی چشم دیدن آنها را ندارد که در همین راستا شاهد ایجاد بحران برای آنها و یا طرح ادغام آنها با هدف به چالش کشیدن آنها، هستیم.

وی افزود: بعنوان مثال آقایان در تلاش هستند تا شرایطی برای بانک مهر اقتصاد، بانک انصار و موسسه ثامن بوجود بیاورند تا آنها محدود و کوچک شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یک مثال ساده در این زمینه گفت: در مشهد در محل زندگی ما، مردی سالخورده و بی بضاعت، روزها درب پارگینگ خانه خود را باز می کند و در گوشه ای از آن میوه عرضه می کند. مردم کوچه هم که از وضع و زندگی وی با خبر هستند، از وی خرید می کنند. تا کنون بیش از هشت بار شهرداری برای این موضوع مراجعه کرده اما مردم منطقه نامه ای نوشته و از شهرداری خواستند تا برخوردی نداشته باشد.

کریمی قدوسی گفت: حال چطور ممکن است که  مسئولین بانک مرکزی با موسسات مالی- اعتباری که در سطح شهر تاسیس می شدند و در همه شهرها شعبات خود را افتتاح می کردند و می دیدند که هزاران نفر از مردم به اعتبار بانک مرکزی در آنجا سپرده گذاری می کنند، هیچ برخوردی نداشته و حتی یک هشدار هم ندادند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در همین زمینه با طرح سوال از رئیس جمهور خواستار حضور وی در صحن مجلس و پاسخگویی به سوالات در این زمینه هستند.

نظر شما