شناسهٔ خبر: 137949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشاجره در کاخ سفید بر سر فرمان مهاجرتی ترامپ

کاخ سفید431 یک رسانه غربی از بروز مشاجره میان وزیر خارجه آمریکا و یکی از مشاوران رده بالای کاخ سفید بر سر فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» خبر داد.

به گزارش «نماینده» مشاجره و اختلاف در دولت آمریکا بار دیگر در رسانه های آمریکا بازتاب پیدا کرده و اینبار پولیتیکو از مشاجره «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با «استفان میلر» از مشاوران رده بالای کاخ سفید و فردی که از وی به عنوان دومین مشاور اصلی ترامپ یاد می شود خبر داده است.

به نوشته پولیتیکو مشاجره تیلرسون و میلر بر سر فرمان مهاجرتی ترامپ بوده است.

گویا میلر خواستار تشدید محدودیت ها و افزایش سختگیری های دولت در مورد مهاجرت بوده اما تیلرسون با این امر مخالفت کرده است. به گفته ۴ نفر از افراد آگاه از این ماجرا، این دومین مشاجره تیلرسون با مشاوران کاخ سفید ظرف یک هفته اخیر بوده است.

گویا تیلرسون در این مشاجره به «جانی دی استفانو» رئیس کارکنان کاخ سفید نیز پرخاش کرده است و به صراحت به مشاوران ترامپ گفته است که می خواهد اختیار کامل وزارتخانه تحت امرش را در دست داشته باشد.

به نوشته پولیتیکو سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشده اند.

موضوع اختلاف در میان مشاوران رئیس جمهور آمریکا و در دورن کاخ سفید از مدت ها قبل مطرح بوده و حتی بطور رسمی اعلام شد که ترامپ برای آرام کردن اوضاع یکبار بر سر مشاوران خود فریاد کشیده است.

فرمان مهاجرتی ترامپ از روز پنجشنبه هفته گذشته اجرایی شد و یک مقام دولتی آمریکا تایید کرده است که وزارت خارجه در دستورالعملی برای کنسول‌گری‌هایش در سرتاسر جهان گفته است شهروندان ۶ کشور مسلمان:  باید یک «خویشاوند نزدیک» یا رابطه کاری در ایالات متحده داشته باشند تا بتوانند روادید بگیرند. والدین، همسر، فرزند (از جمله فرزندان بزرگسال)، داماد، عروس، خواهر یا برادر، «خویشاوند نزدیک» حساب می‌شوند اما نوه، پدربزرگ، مادربزرگ، شوهر خواهر، زن برادر، نامزد یا دیگر خویشاوندان شامل آن نیستند.

در عین حال دولت آمریکا به ماموران کنسولی اجازه داده است که به تشخیص خود، برای کسان دیگری که «پیش‌تر پیوند عمده‌ای با آمریکا برقرار کرده باشند» یا «تعهدات کاری و حرفه‌ای عمده‌ای دارند» روادید صادر کنند.

نظر شما