شناسهٔ خبر: 137877 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوتین: سرویس‌های امنیتی خارجی علنا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند

پوتین.jpg رئیس جمهوری روسیه مهمترین تهدیدات امنیتی را حمایت سرویس‌های امنیتی خارجی از تروریست‌ها، بی ثباتی اوضاع در نزدیکی مرزهای روسیه و تلاش برای نفوذ در روند اوضاع سیاسی-اجتماعی داخلی کشورش نامید.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در دیدار با افسران امنیتی-اطلاعاتی این کشور یادآور شد که برخی سرویسهای اطلاعاتی خارجی مستقیما از گروههای تندرو و تروریستی برای بی ثبات کردن اوضاع در مناطق نزدیک به مرزهای روسیه استفاده می کنند.

پوتین تهدیدات امنیتی که روسیه با آنها مواجه است را بدین ترتیب نام برد: تلاش برای ممانعت از توسعه کشور، دخالت در امور داخلی، تحمیل رویارویی‌ها، بی ثبات کردن اوضاع مناطق نزدیک به مرزهای روسیه و افزود: «از جمله مهمترین این تهدیدات، استفاده ابزاری از گروههای تروریستی و تندرو است. امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که برخی از سازمانهای اطلاعاتی کشورهای خارجی از این گروهها مستقیما حمایت کرده و برای رسیدن به اهداف خود در مناطق دیگر از آنها استفاده می کنند.»

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به فعال بودن آشکار اقدامات ضدروسی در برخی سازمانهای امنیتی کشورها، تاکید کرد: «اقدامات و عملیات خاصی با هدف تاثیرگذاری بر روند اوضاع سیاسی داخلی و اجتماعی در کشور ما صورت می گیرد که از جمله آنها حملات سایبری، روشهای جدید کسب اطلاعات، تاثیرگذاری بر افکارعمومی از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین تلاش برای بکار گرفتن مامورین امنیتی-اطلاعاتی داخلی است.»  

ولادیمیر پوتین همچنین بر موثر بودن کار همه کارکنان سرویسهای اطلاعاتی روسیه تاکید کرده و فعالیت آنها را یکی از مهمترین تضمین‌ها برای حفظ امنیت مطمئن کشور برشمرد و یادآور شد که در آینده نیز روند تقویت توان بالقوه امنیتی-اطلاعاتی روسیه ادامه خواهد یافت.  

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۲۶ ژوئن "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه در دیدار با رئیس جمهوری پوتین از افزایش نفوذ کشورهای خارجی بر روند اوضاع داخلی در روسیه خبر داد. در همین رابطه در تاریخ ۱۴ ژوئن در شورای فدراسیون کمیسیون ویژه دفاع از حاکمیت روسیه در برابر مداخلات خارجی تشکیل شد که مسئولیت مقابله قانونی با این تهدید امنیتی را برعهده خواهد داشت.

نظر شما