شناسهٔ خبر: 137823 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بصیرت و آگاهی رمز اصلی موفقیت در برابر تهدیدات

سردار کرمی فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: رمز اصلی موفقیت ایران اسلامی در سال های گذشته در مقابل تهدیدات دشمنان، بصیرت و آگاهی بود.

به گزارش «نماینده»، سردار حسن کرمی در مراسم تجلیل از فعالان مقابله با گروهک های تروریستی حادثه ۱۷ خرداد، اظهارداشت: رمز اصلی موفقیت ایران اسلامی در ۳۸ سال گذشته، در مقابله با تهدیدات دشمنان، بصیرت و آگاهی بود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای مقابله با دشمن باید به روز شود تا دشمن هر تاکتیکی را که خواست اتخاذ کند، بتوانیم جواب قاطعی به آنها بدهیم که بدون تردید این آمادگی در دانش و بصیرت نهفته است.

سردار کرمی ادامه داد: زمانی که داعش بوجود آمد، دو سوم از خاک کشور سوریه و عراق به تصرف آنها در آمد که به محض صدور فتوای مراجع تقلید، مستشاران ایرانی با تمام قدرت وارد عمل شده و توانستند این دو کشور را از سقوط نجات دهند که این بیانگر عزت ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد: کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای همسایه، بدون هیچگونه منتی تمامی امکانات را در اختیار گروهک های داعش قرار داده و از آنها حمایت می کنند تا بر علیه کشورهای مظلوم اقدامات تروریستی انجام دهند اما جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان مقاومت، به منظور حمایت از مظلومان در مقابل آنها ایستاده اند.

کرمی ادامه داد: به رغم تمامی پشتیبانی هایی که از گروهک تروریستی و جنایتکار داعش توسط غربی ها در عملیات انتحاری اخیر تهران انجام شد اما باز نتوانستند به اهداف خود برسند.

رئیس پلیس ویژه کشور ابراز کرد: عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی به لحاظ نظامی چندان امنیتی نبود چراکه این افراد از مسیر ورودی مراجعات عمومی وارد شده بودند و اقدام به انجام عملیات انتحاری کردند که بی شک نتیجه اقداماتی بود که کشور ما علیه آنها در عراق و سوریه انجام داده بود.

وی افزود:‌ آن چیزی که در این رابطه چشم گیر بود، حضور به موقع نیروهای یگان ویژه در صحنه عملیات و کنترل جمعیت بود که توانست در کوتاهترین زمان ممکن به محل اعزام شده و با گروهک تروریستی و افراد نفوذی مقابله کنند؛ آنها توانستند با روحیه شهادت طلبانه وارد عمل شدند.

سردار کرمی بیان کرد: حضور یگان های ویژه ناجا در عملیات ها طی یک مرحله  انجام خواهد شد و در این مرحله یگان ویژه چنان قدرتمندانه، قابلیت و توانمندی خود را به نمایش می گذارد که به اندازه یک عمر دعای ملت را بدرقه راه خود قرار خواهد داد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از تجهیزات نوین و ویژه ای برخوردارند و کشور ما نیز برای مقابله با آنها دستاوردهای خوبی داشته اما آنچه که در صحنه نبرد کارآیی دارد، توجه به مفاهیم قرآن و پیدایش اخلاق اسلامی است که می تواند در عملیات ها اثرگذار باشد.

نظر شما