شناسهٔ خبر: 137805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نگرانی سرویسهای امنیتی آمریکا از تسامح واشنگتن با دیپلماتهای روس

آمریکا و روسیه سازمان اطلاعات آمریکا نگران آن است که وزارت امور خارجه با نشان دادن تمایل به پیشرفت گفتگو با مسکو مانع از اجرای تصمیم مجلس سنا در خصوص محدود کردن سفر دیپلمات های روسیه در ایالات متحده شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از پولیتیکو، طرحی در کنگره آمریکا برای محدود کردن فعالیت های دیپلمات های روس در ایالات متحده ارائه شده اما وزارت امور خارجه آمریکا می تواند مانع از  اجرای تصمیم مجلس سنا در خصوص دیپلمات های روسیه شود.

در همین رابطه سازمان اطلاعات آمریکا نگران آن است که وزارت امور خارجه با نشان دادن تمایل به پیشرفت گفتگو با مسکو مانع از تصویب تصمیم مجلس سنا در خصوص محدود کردن سفر دیپلمات های روسیه در کشور بشود.

در ماه می مجلس سنا آمریکا سندی در این خصوص به تصویب رساند. دلیل تصویب این طرح آن بود که سازمان اطلاعات آمریکا در کارهای جاسوسی به دیپلمات های روسیه مظنون است. به گفته سازمان مذکور دیپلمات های روسیه با سفر در سراسر آمریکا به کار جاسوسی می پردازند.

از آنجا که وزارت امورخارجه آمریکا در برقراری گفتگوی دوستانه با مسکو ذینفع است، ممکن است با وضع مقررات جدید رفت و آمد دیپلمات های روسیه مخالفت کند که قرار است از دوم ماه اوت به مرحله اجرا درآید.

نظر شما