شناسهٔ خبر: 137801 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلالی خبر داد:

طرح ۲۰ ماده‌ای نمایندگان مجلس برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

کاظم جلالی/2 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس جزئیات بیشتری از طرح دارای فوریتی و ۲۰ ماده‌ای مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره آخرین جزئیات مربوط به طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه که با همکاری مشترک این مرکز و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است، ‌ گفت: شالوده اصلی طرح در این روزها که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود به سر می‌برند تهیه و در حال نهایی شدن است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل و ارائه آن در هفته اول کاری مجلس، ‌ خاطرنشان کرد: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و اقدامات تروریستی در منطقه جامع بوده و ابعاد گوناگون در آن لحاظ شده است.

جلالی در ادامه گفت: طرح یاد شده به احتمال زیاد به علت فوریتی بودن ابتدائا در صحن علنی مطرح شده و پس از آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد رفت.

وی این طرح را دارای ۱۰ بخش شامل مقدمه، تعاریف، تدوین راهبرد، حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط آمریکا و مجازات‌های در نظر گرفته شده خواند و اظهار داشت: بخش‌ حمایت از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بخش مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، بخش حمایت از اتباع جمهوری اسلامی ایران و بخشی با عنوان هماهنگی نیز در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا تدوین شده است.  

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا تا به امروز ۲۰ ماده دارد، گفت: یک فوریتی یا دوفوریتی بودن آن هنوز مشخص نیست هر چند که طبق قاعده دست کم به صورت یک فوریتی به مجلس ارائه خواهد شد.

نظر شما