شناسهٔ خبر: 137789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس در جریان خرید هواپیما از طریق ایرلاین‌های خصوصی نیست

رضایی کوچی43 رئیس کمیسیون عمران از بررسی قرارداد خرید هواپیما از سوی ایرلاین‌های خصوصی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خرید هواپیما از سوی ایرلاین‌های ایرانی از دو شرکت ایرباس و بوینگ، گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس با توجه جلساتی که با مسئولان هواپیمایی کشوری داشتند از کم و کیف قراردادهای خرید هواپیما از سوی شرکت‌های دولتی اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون تفاهم‌نامه خرید ۷۳ هواپیمای ایرباس و ۱۰ هواپیمای بوئینگ از سوی ایرلاین‌های داخلی امضا شده، افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس اطلاعی از نوع و نحوه قرارداد خرید هواپیما از سوی شرکت‌های خصوصی را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: اعضای کمیسیون پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، با دعوت از مسئولان ایرلاین‌های خصوصی موضوع قراردادهای خرید، تامین منابع شرکت‌های خصوصی، تعهد شرکت خارجی و ضمانت پس از فروش را بررسی می‌کنند.

رضایی‌کوچی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون عمران نسبت به هر قرارداد خارجی که منابع مالی از کشور خارج تامین می‌شود با تمرکز و دقت بالا آن را رصد می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه بخشی از سرمایه شرکت‌های هواپیمایی خصوصی از مردم تامین می‌شود در صورت به وجود آمدن مشکل برای آنها به تبع آن سرمایه مردم و کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی، قرارداد شرکت‌های خصوصی را بررسی می‌کند.

نظر شما