شناسهٔ خبر: 137771 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات فرانشیز پرداختی خدمات درمانی سال ۹۶ مشخص شد + سند

جراحی پزشکی میزان خودپرداخت ( فرانشیز) پرداختی بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی، بیماران بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی از سوی هیئت وزیران تعیین شد.

به گزارش «نماینده» هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های بهداشت، کار  و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و تایید شورای عالی سلامت کشور و به استناد بند الف ماده ۹قانون احکام دائمی  برنامه‌های توسعه کشور مقرر کرد از ابتدای تیر ماه سال جاری میزان فرانشیز بیماران بستری و بستری موقت شهری در بیمارستانهای دولتی ۱۰ درصد باشد.

بر همین اساس، میزان فرانشیز پرداختی بیماران بستری و بستری موقت روستایی و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و عشایر در  مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع ۵ درصد می‌باشد.

گفتنی است، سهم پرداختی بیماران (فرانشیز) بستری و بستری موقت در قالب نظام ارجاع در سال ۹۴معادل سه درصد و برای سایر بیمه‌شدگان معادل شش درصد تعیین شده بود.

همچنین میزان خود پرداخت بیماران سرپایی برای خدمات پارا کلینیک(معاینه بالینی)   در مراکز دولتی ۲۵ درصد و برای سایر خدمات در مراکز دولتی ۲۰ درصد تعیین می‌شود.

بر اساس بند ۳ این مصوبه بیمارستانهای دولتی مجاز شدند حداکثر به میزان ۱۰ درصد از ظرفیت تختهای خود را برای عقد قرارداد با بیمه‌های تکمیلی استفاده کنند.

نظر شما