شناسهٔ خبر: 137758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پشت پرده انفجار انتحاری در مکه؛ پای محمد بن سلمان در میان است!

عملیات انتحاری در مکه یک معارض برجسته آل سعود به افشاگری درباره پشت پرده انفجار انتحاری در مکه مکرمه پرداخت.

به گزارش «نماینده»، در پی وقوع انفجار  انتحاری در نزدیکی مسجدالحرام در مکه مکرمه، یک معارض برجسته آل سعود، از نقش محمد بن سلمان ولیعهد تازه منصوب شده این رژیم در این حادثه پرده برداشت.

«حمزه  الحسن» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «#خنثی شدن_ انفجار _در حرم، ‌یک حادثه ساختگی بوده و هدف از آن جلب حمایت‌های مردمی از «بن سلمان» و سرپوش گذاشتن بر برکناری «بن نایف» از ولیعهدی و پیامدهای آن بوده است».

رسانه‌های سعودی از خنثی شدن یک اقدام تروریستی در نزدیکی مسجدالحرام خبر داده بودند. منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور  عربستان گفته بود که نیروهای امنیتی این کشور یک اقدام تروریستی را که مسجدالحرام در مکه را هدف قرار داده بود، خنثی کرده‌اند.

وی افزود: اعضای گروه تروریستی که این عملیات را طراحی کرده بود، در استان‌های جده و مکه مکرمه مستقر بودند.

الترکی همچنین گفت که نیروهای امنیتی پنج نفر از متهمان را دستگیر کرده‌اند و  این متهمان در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

برخی از رسانه‌های سعودی نیز اعلام کردند که عملیات تروریستی اول در محله العسیله در مکه خنثی شد و عملیات تروریستی دوم نیز در محله اجیاد المصافی واقع در منطقه مرکزی مسجدالحرام خنثی شده است.

این عملیات تروریستی در حالی به وقوع پیوسته است که چند روز قبل «سلمان بن‌عبدالعزیز»   پادشاه عربستان سعودی در حکمی حکومتی، «محمد بن‌نایف» را از ولایت‌عهدی برکنار و «محمد بن‌سلمان» را که پیشتر جانشین ولیعهد بود، به‌عنوان ولیعهد تعیین کرد.

پادشاه سعودی همچنین محمد بن‌نایف را از تمامی مسئولیت‌هایش از جمله ریاست شورای وزیران و وزارت کشور برکنار و «عبدالعزیز بن‌سعود» را به‌عنوان وزیر کشور جدید معرفی کرد.

نظر شما