شناسهٔ خبر: 137749 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

واکنش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به حواشی روز قدس

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: آقای روحانی مظلوم واقعی مردم اند که به واسطه وضعیت ناگوار اقتصادی تحقیر می‌شوند، بدانید وعده‌های حضرتعالی و وضعیت بغرنج اقتصادی با بهانه تراشی‌ و مظلوم‌نمایی از یاد نخواهد رفت.

به گزارش «نماینده»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای در خصوص حواشی پیش آمده در روز قدس خطاب به روحانی نوشت: آقای روحانی مظلوم واقعی مردمی هستند که هر روز به واسطه وضعیت ناگوار اقتصادی تحقیر می‌شوند، بدانید وعده‌های حضرتعالی و وضعیت بغرنج اقتصادی و اوضاع نابسامان بانکها با بهانه تراشی‌های متعدد و مظلوم نمایی از یاد نخواهد رفت.

در ابتدای این نامه آمده است: روز قدس یادگار همیشه ماندگار حضرت روح الله و روز فریاد عدالت‌طلبان، مستضعفان و خداباوران در برابر زورگویی مستکبران، ظالمان و کودک‌کشان است. متاسفانه در راهپیمایی روز قدس جمعی از حاضران علیه حضرتعالی شعارهایی سر دادند. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مبتنی بر آموزه‌های امام راحل عظیم الشان و رهبر فرزانه انقلاب توهین به هیچ یک از مسئولان رسمی کشور را مجاز نمی‌داند و با آن مخالف است. اما چنین شکافی در جامعه بی علت نیست.

در ادامه تاکید شد: وقتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری با تمام توان آرمان‌های امام و گذشته جمهوری اسلامی را قربانی قدرت‌طلبی خود می‌کنید زمینه‌ساز رفتارهای غیرمتعارف می‌شوید. پنجه کشیدن به صورت نظام اسلامی و توهین و بی‌ادبی کم نظیر در مواجهه با ۴۰ درصد از رای دهندگان و خشونت‌طلب و افراطی نامیدن آن‌ها رفتارهایی خلاف اخلاق است که جامعه را دو پاره می‌کند. به راستی آنچنان در انجام وظایف خود ناتوان شده‌اید که حاضرید وحدت ملی را قربانی کنید؟

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: اگر خود را در انجام وعده‌های انتخاباتی و سامان دادن اقتصاد و پایان دادن به فساد دولت ناتوان می‌دانید چرا بر سر امنیت مردم معامله می‌کنید؟ اکنون مردم ایران از سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌های قاتل خوشحالند و دشمنان دچار گیجی و ترس شده اند. در این میان حضرتعالی در اقدامی سوال برانگیز ترس از سپاه را به جای داعش به مردم ایران هدیه می‌کنید و زمینه‌ساز خرسندی استکبار جهانی، اسرائیل و دولت‌های خونریز منطقه می شوید. هزینه‌های چنین رویکرد سوال برانگیزی در تضعیف بنیه و نیروی های دفاعی کشور را چه کسی باید پرداخت کند؟

در ادامه آمده است: جناب آقای دکتر روحانی، مردم ایران با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند. وعده دادید که تحریم‌ها را برمی‌دارید اما اکنون تحریم‌های جدید در راه است و هنوز چشم انتظار واکنش شما هستیم. وعده دادید اقتصاد را سامان می‌دهید اما نه اقدامی در رفع بیکاری کرده‌اید و نه تلاشی برای رونق بازار داشته‌اید. از مبارزه با فساد گفتید در حالی که اجازه نمی‌دهید برادرتان محاکمه و دادگاهی شود. بدانید وعده‌های حضرتعالی و وضعیت بغرنج اقتصادی و اوضاع نابسامان بانکها با بهانه تراشی‌های متعدد و مظلوم نمایی از یاد نخواهد رفت.

در پایان تصریح شده است: مظلوم واقعی مردمی هستند که هر روز به واسطه وضعیت ناگوار اقتصادی تحقیر می‌شوند، مظلوم واقعی سپرده گذارانی هستند که مدیران بانکی شما در سامان دادن به اوضاع آن ها ناتوانند، مظلوم واقعی بیکارانی هستند که در دولت شما هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود. در حقیقت امروز آرامش جامعه قربانی ناتوانی و فرافکنی شماست. امیدواریم با درک اهمیت آرامش جامعه به انجام وظایف اصلی خود همچون محقق نمودن باید های اقتصادی بیاندیشید و از دو قطبی نمودن جامعه پرهیز کنید.

نظر شما