شناسهٔ خبر: 137738 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایجاد سامانه ثبت حقوق مدیران تا پایان سال

نقدینگی43 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت تا پایان امسال برای ایجاد سامانه ثبت حقوق مدیران مهلت دارد.

به گزارش «نماینده» احمد انارکی محمدی با اعلام اینکه دولت تا پایان امسال برای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران مهلت دارد، گفت: اطلاعات حقوق ها و دریافتی ها باید به روز در این سامانه ثبت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بحث شفاف سازی یکی از زمینه ها و زیرساخت های اصلی کشور در تمامی بخش ها به ویژه حقوق و مزایا است، اما متاسفانه در ایران شفاف سازی اطلاعات اقتصادی به خوبی صورت نگرفته و این شفافیت اطلاعاتی باید هرچه سریعتر در بخش بیمه، مالیاتی و حقوق ها انجام شود.

انارکی محمدی با بیان اینکه حقوق و مزایای غیرمتعارف به دلیل کمبود نظارت، عدم حسن اجرای صحیح قانون، نبود اطلاعات و فرار قانونی شکل می گیرد، افزود: در برنامه ششم توسعه مجلس سقفی برای حقوق و مزایای کارمندان دولت  و شرکت های دولتی تعریف کرد، اما این مصوبه پس از رفت و برگشت ها در شورای نگهبان و اصرار مجلس بر مصوبه خود، در نهایت توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در تلاش هستند که سازوکاری برای حقوق و مزایا تعریف کنند تا برای همیشه تکلیف دریافتی های کارمندان و مدیران مشخص شود و مشکلات حقوق دهندگان و حقوق بگیران  رفع شود، که دولت با ارائه لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری می تواند به اصلاح روند دریافتی ها و حقوق و مزایا کمک کند.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه دولت باید تا پایان سال جاری سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را برای شفافیت دریافتی های مدیران راه‌اندازی کند، یادآور شد: راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، قانون مناسب و نوینی است که سبب شفاف سازی پرداخت های مدیران می شود و  راه اندازی این سامانه که دستگاه‌های نظارتی از میزان حقوق و مزایای مقامات و مدیران کشور آگاهی می یابند ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه تمام پرداخت های نقدی، غیرنقدی، پاداش و عیدی مدیران از هر محلی که دریافت می شود، در این سامانه ثبت می شود، افزود: تا پیش از این بسیاری از حساب ها پنهان بود، اما با راه اندازی این سامانه اطلاعات حقوق ها و دریافتی ها باید به روز در سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات ثبت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دستگاه های نظارتی سامانه ثبت حقوق و مزایا را رصد کرده و از آن بهره مند می شوند، تصریح  کرد: مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی که قوای مستقل از قوه مجریه هستند، ناظر بر دریافتی های مقامات و مدیران هستند و می توانند این سامانه را رصد کنند.

نظر شما