شناسهٔ خبر: 137733 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ می‌گوید وزرایش «چندرغاز» حقوق دولتی دریافت می‌کنند

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید به این خاطر وزرای دولتش را از میان پولدارها انتخاب کرده است که آن‌ها بهتر با شیوه پول‌سازی اشنا هستند تا دیگران، وی تأکید می‌کند که وزرایش تنها «چندرغاز» حقوق دولتی دریافت می‌کنند.

به گزارش «نماینده» به نقل از دویچه وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز گذشته در سخنرانی‌ای در ایالت آیووا اعلام کرد که ثروتمندان بهتر می‌توانند منافع آمریکا را نمایندگی کنند. او گفت که میلیاردرها بیشتر با شگردهای پول‌سازی آشنا هستند تا فقرا.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر این که به همه‌ی انسان‌ها «چه توانگر و چه تهی‌دست» عشق می‌ورزد، یادآور شد که با این حال ترجیح می‌دهد اعضای کابینه‌ خود را از میان میلیاردرها برگزیند. او در رابطه با انتصاب کلان‌سرمایه‌داران به مقام‌های وزارتی گفت: «نمی‌خواستم بی‌بضاعت‌ها را برای مناصب حساس انتخاب کنم».

بنا به گفته‌ ترامپ، اعضای دولت تنها سیاست او و منافع آمریکا را نمایندگی می‌کنند.

ثروت اعضای دولت ترامپ، بیش از  ۱۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

    کابینه‌ی میلیاردرها

        رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، که تا ۲۰۱۶ به عنوان رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بزرگ نفتی اکسون خدمت می‌کرد.
        ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور، که به عنوان بانکدار پیشین ثروتی افسانه‌ای به‌دست آورده است.
        استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده و از سهامداران گلدمن ساکس از جمله‌اعضای کابینه‌ی ترامپ هستند.

دونالد ترامپ ضمن قدردانی از خدمات وزیران خود تاکید کرد که انگیزه‌ی آنان برای قبول مسئولیت در دولت «پول نیست». او در رابطه با انتخاب گری کوهن، یکی از مدیران اجرایی پیشین شرکت گلدمن ساکس، به عنوان مشاور ارشد اقتصادی خود، گفت: «او برای دریافت "چندرغاز" حقوق دولتی، از شغل پردرآمد خود استعفا داد».

نظر شما