شناسهٔ خبر: 137730 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

یک نکته دربارۀ حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس

متین محجوب از اهداف به کار بردن عبارت «دولت تفنگدار» در این مقطع زمانی که بگذریم به نظر می‌رسد اتفاقاتی مشابه آنچه در راهپیمایی روز قدس برای روحانی رخ داد و شعارهایی که علیه او سر دادند بیش از هر زمان دیگری به نفع دولتی‌هاست و بهانه را برای حاشیه‌سازی و فرافکنی تأمین می‌کند.

هفته نامه «نماینده»؛ متین محجوب*/ راهپیمایی روز قدس، امسال با اقدام غرورآفرین موشکی سپاه که زوزه‌کشان بر سر داعش فروریخته شد رنگ و بوی دیگری داشت. شعار مرگ بر اسرائیل مردم روزه‌دار گویی بیش از گذشته برای سران رژیم اشغال گر قدس عینیت یافته بود. صدای اصابت موشک‌های ایران از همان شب، خواب را از چشمان سران رژیم صهیونیستی ربوده و بهتر از هر کسی می‌دانند که از دیرالزور تا تل‌آویو برای موشک‌های ایران راهی نیست! حالا تصاویر خیابان‌های تهران در روز جهانی قدس برای آن‌ها معنای دیگری دارد. نه‌تنها اشغالگران قدس بلکه اذناب منطقه‌ای آن‌ها هم حساب کار دستشان آمده است.

روز قدس امسال همچنین هم‌زمان با تصویب تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران بود تحریم‌هایی که کارشناسان آن‌ها را نسل جدید تحریم می‌دانند و بستری برای اعمال محدودیت‌های سنگین‌تر علیه کشورمان قلمداد می‌کنند. این اقدام البته علاوه بر تثبیت بی‌اعتمادی به امریکا و بدعهدی او که تا امروز برای مردم بارها به اثبات رسیده، به نظر می‌رسد به باد دهندۀ کلیه تلاش‌های برجامی دولتی‌ها طی ۴ سال گذشته بود. تلاش‌هایی که بارها اعلام کرده بودند با به ثمر رسیدن آن قرار است همه مشکلات کشور حل شود اما همه دیدند که آب از آب تکان نخورد.

حالا اما رئیس‌جمهور برای دور دوم انتخاب شده و با انبوهی از مسائل حل نشده روبروست. مسائلی که سعی می‌کرد تحت عنوان «بایدها» از آن یاد کند تا شاید بتواند از زیر آن در برود، اما با تذکر رهبر انقلاب مخاطب همه آن «بایدها» قرار گرفت. او امروز راهی برای شانه خالی کردن ندارد و امیدوار است با حاشیه‌سازی شاید بتواند اندکی نظرها از خود دور کند.

از اهداف به کار بردن عبارت «دولت تفنگدار» در این مقطع زمانی که بگذریم به نظر می‌رسد اتفاقاتی مشابه آنچه در راهپیمایی روز قدس برای روحانی رخ داد و شعارهایی که علیه او سر دادند بیش از هر زمان دیگری به نفع دولتی‌هاست و بهانه را برای حاشیه‌سازی و فرافکنی تأمین می‌کند. این روزها نباید نوک پیکان مطالبات، از حل مسائل اساسی کشور حتی ذره‌ای منحرف شود.

*سربیر هفته نامه «نماینده»

نظر شما