شناسهٔ خبر: 137719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد شدید اوباما از طرح درمانی سنا

اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا پیشنهاد سنا برای لغو و جایگزین کردن بخش‌هایی از قانون بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر را محکوم کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از پلیتیکو، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از طرح سنا برای لغو و جایگزین کردن طرح بهداشت و سلامت موسوم به اوباماکر انتقاد کرد و گفت: طرح جمهوریخواهان با هدف انتقال بخش وسیعی از ثروت و سرمایه به سوی ثروتمندان آمریکایی است، البته با یک ماهیت "بی پروای ساختاری".

اوباما که از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ماه ژانویه، کمتر به انتقاد علنی از سیاست های کاخ سفید پرداخته، از اقدام خود در امضای قانون بهداشت و سلامت دفاع کرده است. وی چند ساعت پس از آنکه رهبران سنا طرح پیشنهادی خود را برای لغو و جایگزین کردن بخش هایی از قانون بهداشت و سلامت اوباما ارائه دادند، با ارسال پیامی در فیس بوک از اقدام خودش در امضای قانون اوباماکر حمایت کرده است.

وی جمهوریخواهان را متهم کرده است که با تصویب این قانون به دنبال آسیب رساندن به مردم آمریکا هستند.

اوباما در این پیام نوشت: طرحی که سنا امروز ارائه کرده، یک طرح بهداشت و سلامت نیست. این انتقال یک ثروت عظیم از طبقه متوسط و فقیر جامعه آمریکا به سوی ثروتمندان است. اگر بیمار شوید، اگر پیر شوید یا تشکیل خانواده دهید، این طرح به شما لطمه خواهد زد.

نظر شما