شناسهٔ خبر: 137690 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش لحظه‌به‌لحظه تسنیم از راهپیمایی قدس در سراسر کشور

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور/ خروش "ملت انقلابی" ایران اسلامی علیه "رژیم کودک‌کش"

روز قدس راهپیمایی روز قدس، روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل از دقایقی پیش در سراسر کشور با حضور ملت انقلابی ایران آغاز شد.

به گزارش «نماینده»   امروز همه آزادگان و مسلمانان جهان به‌ویژه ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی با حضور پرشور، انقلابی و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت‌شان از آزادی قدس شریف، شعار همیشگی خود یعنی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» را سرداده و فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان به گوش جهانیان می‌رسانند.  

امروز خیابان‌های سراسر کشور از آغازین دقایق صبح و پیش از شروع رسمی راهپیمایی روز جهانی قدس، ‌ شاهد حضور ملت انقلابی همیشه در صحنه برای اعلام خشم و نفرت علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بود.  

ملت انقلابی ایران اسلامی امروز آمده‌اند تا با شعارهای "وصیت تمامی شهیدان، پیروی از رهبری است و قرآن"، "ولایت‌فقیه اصل دین است، محور اتحاد مسلمین است"، ضمن بیعت مجدد با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بر عدم فراموشی موضوع آزادی قدس شریف و فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کنند.  

ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز هم‌صدا با جهان اسلام فریاد "جنایت منطقه زیر سر آمریکاست، کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکاست"، "رژیم صهیونیستی، خانه عنکبوت است،  سرنوشت اسرائیل، نابودی و سقوط است"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس" را سر دادند.  

راهپیمایی روز قدس در پایتخت معنوی ایران اسلامی آغاز شد

 راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد مقدس از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شده و پس از آن نماز مقدس جمعه در این حرم مطهر برپا می‌شود.

گزارشات میدانی حاکی از این است که تمام مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی مالامال از جمعیت بوده و ولایتمداران دیار امام مهربانی‌ها همراه با تمام ایران فریاد رهایی قدس و برائت از اسرائیل سر داده‌اند.

پلاکاردهای مختلفی در دست مردم مشهد بوده که شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در آنها دیده می‌شود.

راهپیمایی روز جهانی قدس در استان گلستان آغاز شد

 راهپیمایی پرشور روز جهانی قدس در بیش از ۴۰ نقطه در همه شهرهای استان گلستان از دقایقی پیش آغاز شد و مردم روزه‌دار این شهرها با حضور در مسیرهای تعیین شده، در حال راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هستند.

مردم همیشه در صحنه مناطق مختلف استان گلستان امروز یکپارچه فریاد رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست جنایتکار را فریاد زده و خواهان پایان یافتن جنایات این رژیم غاصب در فلسطین و غزه هستند.

مردم روزه‌دار استان گلستان با زبان روزه با شور و نشاط خاصی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند تا با سردادن شعارهای مرگ بر رژیم اشغالگر قدس و همپیمانان‌شان، با این ملت بی‌دفاع و مقاوم ابراز همدردی و هم‌نوایی کنند.

این مراسم باشکوه در شهر گرگان، مرکز استان گلستان از میدان شهرداری به سمت چهارراه میدان و سپس مصلی نمازجمعه آغاز شده است.

همچنین در دیگر شهرها و بخش‌های استان نیز، روزه‌داران مومن با در دست داشتن پوسترها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از رژیم اشغالگر اسرائیل، بار دیگر حمایت خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

راهپیمایی ضد صهیونیستی یوم الله قدس در استان گلستان پس از طی مسیرهای مشخص شده با قرائت قطعنامه به پایان می‌رسد.

راهپیمایی روز قدس در شهر مقدس قم آغاز شد

 راهپیمایی روز قدس در این شهر مقدس آغازشده است.

در راهپیمایی امروز قم، مراجع عظام تقلید و علما، طلبه‌های حوزه‌های علمیه، مسئولان، قشرهای مختلف مردم و طلبه‌های خارجی با شوری خاص و وصف‌ناپذیر حضور دارند.

راهپیمایان پس از تجمع در میدان آستانه از مسیرهای میدان آستانه، پل معصومیه، خیابان امیرکبیر (اراک)، پل حجتیه، چهارراه شهدا و خیابان صفاییه (شهدا) میدان جانبازان به سمت مصلای قدس در حال حرکت هستند.

در پایان پس از قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایان روز جهانی قدس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

گزارش‌ها میدانی حاکی از این است که تمام‌مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مالامال از جمعیت بوده و مردم شهر مقدس قم همراه با تمام ایران فریاد رهایی قدس و برائت از اسرائیل سر داده‌اند.

پلاکاردهای مختلفی در دست مردم شهر مقدس قم  بوده که شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در آن‌ها دیده می‌شود.

اصفهانی‌ها ندای رهایی قدس شریف را سر دادند

 سی و هشتمین تولد همبستگی مسلمانان جهان در دفاع از حق ملت مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز شد.

امروز مردم مومن و روزه‌دار اصفهان همگام با دیگر هموطنان ایران اسلامی و همپای ملت‌های آزادی‌خواه جهان به یاری ملت مظلوم فلسطین آمده و با فریادهای «القدس لنا» بار دیگر وحدت خود در حمایت از جوشش انقلاب سنگ و دفاع مظلومانه مجاهدان بزرگ در مقابل ۷۰ سال ظلم و اشغال و آدم‌کشی را به نمایش گذاشتند.

مردم ولایت‌مدار اصفهان با لبیک به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی و پشتیبانی از امر ولی فقیه خود با زبان روزه حماسه همبستگی جهانی امت اسلامی را رقم زدند.

مسیرهای ۵ گانه راهپیمایی روز قدس در اصفهان از ساعتی پیش از شروع رسمی مراسم میزبان گام‌های مردان و زنانی بود که با فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" تنفر از صهیونیست را جهانی کردند.

مراسم راهپیمایی روز قدس در اصفهان امسال برای نخستین‌بار در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود و مسیرهای ۵ گانه راهپیمایی از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد حضور جمعیت پرشور راهپیمایانی است که با شکوه‌تر از هر سال به سمت میعادگاه نماز جمعه در حرکت هستند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت شور و شعور حسینی آغاز شد

مردم پایتخت شور و شعور حسینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای حمایت از قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

گرمای هوا تب حضور مردم برای حمایت از مظلومان عالم و اعلام انزجار از خون‌خواران جهان را افزایش داده و مردم از لحظات و حتی ساعاتی پیش از آغاز راهپیمایی در مسیرها حاضر شدند.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که سیل حرکت روزه‌داران برای حضور در مسیرهای راهپیمایی همچنان ادامه دارد.

مردم در شهرستان‌های استان زنجان مسیرهای راهپیمایی را مملو از جمعیت کرده‌اند تا به دنیا بگویند فلسطین تنها نیست و جبهه مقاومت با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد.

راهپیمایی روز قدس در ۵۰ نقطه سیستان و بلوچستان آغاز شد

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در ۵۰ نقطه استان آغاز شده و مردم بصیر آمده‌اند تا  انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش بگذارند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان از میدان آزادی به سمت مصلی قدس در حال برگزاری است و پس از آن نماز مقدس جمعه در این مصلی برپا می‌شود.

گزارشات میدانی حاکی از این است که حضور مردم شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان امسال پررنگ‌تر از همیشه است و مردم شیعه و سنی سرزمین "نخل و کویر" آمده‌اند تا با حضور پررنگ خود فریاد رهایی قدس و برائت از اسرائیل سر دهند.

پلاکاردهای مختلفی در دست مردم شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان است که شعارهایی مانند "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" در آنها دیده می‌شود.

حضور گسترده جوانان به ویژه اقشار دانش آموز، دانشجو و ورزشکار در کنار مسئولان صحنه زیبایی از اقتدار و عظمت مردم این دیار را به نمایش گذاشته است.

همچنین حضور مردم شیعه و سنی تابلویی بی‌نظیر از وحدت را به نمایش گذاشته تا همگان از وحدت و اتحاد مردم این دیار متحیر بمانند و دشمنان بدانند هیچ یک از اقدامات گسترده آنها در راستای برهم زدن وحدت مردم این خطه از کشور تاکنون کوچکترین تاثیری نداشته است.  

آغاز راهپیمایی روز قدس در چهارمحال و بختیاری

راهپیمایی روز قدس در استان چهارمحال و بختیاری با فریاد مرگ بر اسرائیل آغاز شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرکرد از میدان ۱۲ محرم به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شده و پس از آن نماز جمعه در مصلا برپا می‌شود.

امروز مردم ولایتمدار استان در جای جای سرزمین آب و آیینه و آفتاب همراه با تمام ایران فریاد رهایی قدس و برائت از اسرائیل سر داده‌اند.

مردم استان با در دست داشتن پلاکاردهای مختلفی با شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از آرمان قدس دفاع و مظلومیت مردم فلسطین را فریاد می‌زنند.

آغاز راهپیمایی روز قدس در شیراز

همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز قدس در شیراز از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  آغاز شد.  

مسیر امسال راهپیمایی مردم شیراز از میدان امام حسین(ع) شروع شده، پس از آن میدان شهدا، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب(ره) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و در نهایت به اقامه نماز جمعه ختم می‌شود.  

مردم ولایت‌مدار و روزه‌دار شیرازی با پلاکاردهای مختلف شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل  سر می‌دهند.  

راهپیمایی روز قدس در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شد

راهپیمایی روز قدس در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مردم روزه‌دار، مومن، انقلابی و شهیدپرور کرج نیز مسیر راهپیمایی خود را با حضور پرشور و چشم‌نواز از میدان شهدا به سمت مصلی کرج آغاز کرده‌اند.  همگام با حضور چشمگیر مردم، مسئولان استانی در این راهپیمایی حضور دارند.

مردم مومن استان البرز با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و " مرگ بر آل‌سعود" حمایت خود از فلسطین و مظلومان جهان و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

سخنران روز قدس در مصلی نماز جمعه کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد است.

همزمان با آغاز راهپیمایی در شهر کرج در ۵ نقطه دیگر استان هم این راهپیمایی با حضور پرشور مردم آغاز شده است.

راهپیمایی روز قدس در استان همدان آغاز شد

 مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی همدان همگام با سایر مردم ایران اسلامی  در اعلام حمایت‌ از آزادی قدس شریف، با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان سر دادند.

راهپیمایی مردم همدان که با اجتماع آنان در میدان امام خمینی(ره) همدان آغاز شد شاهد حضور اقشار مختلف مردم از جمله؛ روحانیون، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و جوانان مؤمن و انقلابی است.

راهپیمایان همدانی پس از طی مسیر خیابان شریعتی، میدان شریعتی، خیابان پاسداران در حسینیه امام خمینی(ره) محل برگزاری نماز عبادی- سیاسی جمعه اجتماع و مستمع سخنرانی مراسم روز قدس خواهند بود.

سردار مهدی فرجی فرمانده تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع) سخنران این مراسم است و نماز جمعه روز جهانی قدس نیز به امامت آیت‌الله محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اقامه می‌شود.

مراسم روز جهانی قدس همزمان در ۵۵ نقطه از استان شهیدپرور همدان درحال برگزاری است.

آغاز راهپیمایی مردم علوی تبار مازندران

 راهپیمایی ضد استکباری روز قدس از دقایقی پیش در جای جای مازندران علوی تبار آغاز شد.

مردم مازندران این بار پرشورتر از سالهای قبل آمدند تا بگویند این حضور حماسی آن مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و ددمنشان خواهد بود.

مردم شهرهای مختلف مازندران با حضور در خیابان‌های مرکزی شهر ساری از مرد و جوان، کودک و خردسال و میانسال و کهنسال با سردادن شعارهای " مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فریاد هر بسیجی مرگ بر صهیونیسم بین اللملل خشم و انزجار خود را نشان دادند.

در ساری مرکز مازندران نیز که از میدان شهید قاسمی به سمت میدان شهدا آغاز شد حضور مردمی در جای جای شهر طنین انداز بوده و آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع راهپیماییان حضور دارند.

در راهپیمایی روز قدس شهرهای مازندران ضمن تقدیر از زحمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقتدار نیروهای مسلح ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

قرار است حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه به عنوان سخنران راهپیمایی روز قدس در میدان شهدای ساری ایراد سخنرانی کند.

فریاد انزجار از استکبار در دیار سترگ سبلان طنین‌انداز شد

 همزمان با سراسر کشور دقایقی پیش راهپیمایی پرشور و گسترده مردم اردبیل همسو با مردم سراسر ایران اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی آغاز شد و طنین مرگ بر استکبار در دیار سترگ سبلان به صدا در آمد.

امروز روز آرمانی مشترک و صدایی واحد در جهان اسلام و برای تمامی آزادیخواهان بوده که مردم استان اردبیل نیز همسو با تمام ملت‌های آزادیخواه جهان همانند سال‌های گذشته حضور یافته و بار دیگر حمایت خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین اعلام کردند تا دشمنان و رژیم اشغالگر قدس شریف بدانند که ملت ایران هیچ‌گاه پشتیبانی و حمایت خود را از ملت ستمدیده فلسطین قطع نخواهند کرد.

مسیرهای راهپیمایی برادران در اردبیل که از ایستگاه سرعین و خواهران از میدان شریعتی تا میدان مصلی اردبیل تعیین شده بود ساعتی قبل از آغاز راهپیمایی مملو از جمعیت بود و مردم غیور و ولایتمدار دارالارشاد اردبیل برای اعلام حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین لحظه‌ شماری کرده و از ساعت‌ها قبل از آغاز راهپیمایی در محل‌های اعلام‌شده حضور یافتند.

مردم روزه‌دار شهر اردبیل با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»،   «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر تروریست»، «مرگ بر داعشی»، «مرگ بر منافقین و کفار»،   «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «وای اگرخامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند جوابم دهد» و شعارهایی در محکومیت رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی راهپیمایی خود را از این مسیرها آغاز کرده و در حال حرکت به سمت مصلی امام خمینی(ره) اردبیل هستند.

در این بین حضور کودکان که همراه خانواده‌های خود آمده بودند تا مشق دفاع از ملت مظلوم و رنج‌کشیده دنیا به ویژه فلسطین و انزجار از استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی و همدستان آنها را بیاموزند و نیز حضور سالخوردگانی که به زحمت خود را به جمع راهپیمایان رسانده بودند بسیار تماشایی و بی‌نظیر بود.  

امروز مرد و زن، کودک و بزرگ، پیر و جوان از هر قشری، گروهی و مذهبی مردم اردبیل در صحنه حاضر شده و با اتحاد و انسجامی مثال‌زدنی و ایجاد صفوف به هم پیوسته یکصدا فریاد انزجار از رژیم منحوس صهیونیستی سر داده و سنگر دفاع از مظلوم را خالی نگذاشتند.

مردان و زنان غیرتمند دیار دارالارشاد امروز در حالی که تمثال‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم پرافتخار و سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران و نیز تصاویری از جنایات و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین در دست دارند با مردم مظلوم دنیا و به ویژه فلسطین اعلام همدردی می‌کنند و حرکت‌های وحشیانه و ظالمانه رژیم منفور و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کرده با شعارهایی مبنی بر اینکه به کدامین گناه این کودکان کشته می‌شوند،  به جهانیان اعلام می‌کنند که نظاره‌گر این ظلم و کفر نبوده و شعارهای توخالی حقوق بشر سر ندهند.

سیل خروشان مردمی علیه رژیم منحوس صهیونیستی که از ساعت ۱۱ امروز آغاز شده تا مصلی اردبیل ادامه داشته و در پایان بیانیه قرائت شده با برنامه سخنرانی خاتمه می‌یابد تا مردم روزه‌دار اردبیل با اتمام راهپیمایی در مصلی اردبیل حاضر شده و نماز جمعه را با امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه کنند.

علاوه بر مرکز استان اردبیل در ۹ شهرستان و تمامی شهرهای استان اردبیل به ویژه شهرهای مرزی و سنی‌نشین راهپیمایی روز قدس با شور و شکوه مثال‌زدنی برگزار شد و راهپیمایی‌کنندگان یکصدا اعلام کردند که سنگر دفاع از مظلوم و خشم و نفرت از ظالم را خالی نخواهند گذاشت که حاضران پس از پیمودن مسیرهای راهپیمایی در هر شهر به قرائت بیانیه پرداخته و اقامه نماز جمعه می‌کنند.

این خبر درحال تکمیل است... 

نظر شما