شناسهٔ خبر: 137685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کره شمالی: ترامپ یک روان پریش است

ترامپ کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا را یک روان پریش و بیمار روانی دانست.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تنش بین آمریکا و کره شمالی پس از مرگ اوتو وارمبایر دانشجوی آمریکایی که هفته گذشته پس از ۱۷ ماه حبس در این کشور آزاد شده، بالا گرفته است، پیونگ یانگ رئیس جمهور آمریکا را یک روان پریش خطاب کرده است.

این دانشجوی آمریکایی که هفته گذشته از زندانی در کره شمالی ازاد شده، دچار ضایعه مغزی بوده و به کما رفته و به تازگی نیز جانش را از دست داده است.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی در مطلبی نوشت: رئیس جمهور آمریکا در داخل این کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و سعی می کند با طرح حمله پیشگیرانه به کره شمالی، توجهات را از بحران سیاسی داخلی این کشور منحرف نماید.

این روزنامه در ادامه افزود: کره جنوبی باید درک کند که دنباله روی از فرد روان پریشی مثل ترامپ تنها منجر به فاجعه خواهد شد.

مساله کره شمالی یکی از مهمترین چالش های امنیت ملی ترامپ به شمار می رود. کره شمالی آخرین بار در سپتامبر گذشته یک بمب هسته‌ای را آزمایش کرده است. این کشور طی ماه‌های اخیر چندین فروند موشک بالستیک را آزمایش کرده و وعده داده است تا یک موشک هسته‌ای را که قادر به هدف قراردادن آمریکا باشد، تولید کند.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود.

نظر شما