شناسهٔ خبر: 137678 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دعوت احزاب و گروه‌های سیاسی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

احزاب احزاب و گروه‌های سیاسی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش «نماینده»، احزاب و گروه‌های سیاسی با صدور بیانیه های جداگانه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

متن این بیانیه‌ها به شرح زیر است:

** جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

امت سرافراز و ملت قهرمان و روزه دار ایران اسلامی! اکنون در آستانه روز قدس رمضان المبارک سال ۱۴۳۸ هجری قمری و در شرایط حساسی هستیم که جهان اسلام، مردم مسلمان منطقه و ام القرای اسلام یعنی ایران مقاوم و قهرمان در برابر تمامی کفر و دنیای استکبار قرار گرفته اند. روز قدس روزی است که همه مسلمانان جهان آزادی قدس شریف را فریاد می کنند و وعده قرآنی را که پیروزی کامل مسلمانان بر اسرائیلیان است طلب می کنند. امروز همه شیاطین و در رأس آن ها آمریکا این شیطان بزرگ به سان چاقو کش های تازه کار سعی می کنند تا با حرکت های ایذایی فروغ روزافزون انقلاب اسلامی را خاموش کنند. و تردیدی نیست که تمامی فشارها و تحریم هایی که بر ملت ایران وارد می شود و ظلم هایی که به مردم مظلوم فلسطین و بحرین  روا داشته می شود و بمب هایی که بر سر مردم مظلوم یمن فرود می آید و نقشه هایی که برای عراق و سوریه و دیگر بلاد اسلامی اعمال می شود تنها یک هدف دارد و آن دست کشیدن مردم مسلمان از دین خدا و تسلیم در برابر استکبار جهانی است. در روز قدس باید همان گونه که امام راحل فرمودند هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم. برای هر چه با شکوه تر برگزار کردن این یوم الله نکاتی را به محضر ملت شریف ایران عرض می کنیم:

۱. موشک های نقطه زن سپاه قهرمان پاسداران که اندکی پس از اولتیماتوم رهبر انقلاب امام خامنه ای که فرمودند "آن ها نمی توانند به ما سیلی بزنند بلکه ملت ایران به آن ها سیلی خواهد زد " شلیک شدند، پیام صلابت، بیداری، خستگی ناپذیری و استقامت ملت قهرمان ما را به مزدوران داعشی و اربابانشان مخابره کرد. و اینچنین به همگان ثابت شد که تنها با بخش کوچکی از توان موشکی، رزمندگان ما می توانند دشمن را در هر نقطه ای به خاک مذلت بنشانند. در حقیقت پیام اصلی این موشک ها سیلی محکم به عربده کشی های آمریکا و اسرائیل بود. حمایت همه جانبه تمامی اقشار و شخصیت های جمهوری اسلامی با هر سلیقه ای از این اقدام قهرمانانه اوج همبستگی ملت ایران  با محوریت ولایت مطلقه فقیه را به رخ دنیا کشید.

۲. برخورد  سطحی با مسئله سند ۲۰۳۰ در حالی که به صراحت رهبر معظم و مراجع عظام امضای این سند را محکوم کردند و خواستار لغو آن شدند. اظهارات مبهم نظیر این که هر سندی با سند تحول آموزش و پرورش مخالف باشد باید لغو شود کافی نیست و جا برای توجیه را باقی می گذارد. این نوعی بازی کردن با اصل مسئله است لازم است دولت محترم صراحتا لغو سند ۲۰۳۰ را اعلام و همه ابلاغیه های ناظر به این سند را ملغی اعلام کند تا جای شبهه ای باقی نماند. بنی اسرائیل وقتی از ماهیگیری در روز شنبه منع شدند حوضچه هایی درست کردند و آب دریا را با ماهی ها در آن وارد کردند و بعد از روز شنبه به صید آن ها پرداختند. این اقدام چنین توجیهی را تداعی می کند. در اثر این تخلف خداوند متخلفان را مسخ کرد و عذاب دنیا و خواری آخرت را برای آن ها نوشت.

۳. اکنون زمان  بصیرت، مقاومت و توکل بر خداست که اگر چنین شد، تحقق وعده های الهی و پیروزی بزرگ در راه است که خداوند خود فرموده است: وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ(العنکبوت : ۶۹ ) و کسانی که در راه ما مجاهدت می کنند حتما آن ها را به راه های خودمان هدایت می کنیم و براستی خداوند با نیکوکاران است. اعتماد به وعده های الهی همیشه جواب داده است و به برکت پایداری و تحمل رنج ها توسط ایثارگران و مجاهدان، ملت ایران به قله عزت و عظمت رسیده است. و اگر ما به وعده های الهی تکیه کنیم پیروزی های بسیاری در راه است که سنت الهی مجاهدت را قرین پیروزی و استقامت را همراه گشایش امور و عزت دنیا و آخرت قرار داده است.

۴. شایسته است در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان دست نیاز به آستان پرفیض الهی برداریم و با دعایی خالص به درگاه معبود بی همتا، ثبات و پایداری در راه خدا و پیروزی اسلام و همه مسلمانان جهان را طلب کنیم. روز قدس روز تجدید بیعت با امام عصر (عج) و نائب او امام خامنه ای نیز هست. از ساحت قدس ربوبی آزادی قدس شریف از دستان پلید صهیونیزم و رهایی ملت مظلوم فلسطین، یمن، بحرین، سوریه و عراق را بخواهیم و با عزم راسخ از خداوند بخواهیم مکر و توطئه های دشمنان را خنثی و عاقبتی سرشار از عزت، اقتدار و موفقیت نصیب ملتمان گرداند و در پایان از آحاد ملت همیشه در صحنه ایران می خواهیم بیش از هر زمان دیگر با شرکت پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس زمینه یأس هرچه بیشتر دشمنان و پیروزی مسلمانان مظلوم فلسطین را فراهم آورند. والسلام علیکم و رحمة الله.

**حزب همبستگی ایران اسلامی

روز جهانی قدس به عنوان پرچم دفاع از مظلومیت و نماد مقاومت اسلامی یادگاری ماندگار از بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است که با آینده نگری هوشمندانه و با توجه به آموزه های مترقی اسلام ناب محمدی ضمن معرفی رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک همه مسلمانان جهان بر مبارزه مداوم با هرگونه تفکر استکباری و پدیده شوم استعمار و اشغالگری تاکید می نماید.

آرمانی که امام راحل برای رهایی قدس به عنوان قبله اول و قلب تپنده مسلمانان جهان مطرح نمودند تنها آزاد سازی یک سرزمین نبوده بلکه در مراتبی برتر تدوین نقشه راهی است برای مبارزه ای همیشگی و مقدس در مسیر تحقق آزادی و عدالت و نفی هرگونه سلطه پذیری و مبارزه بی امان با استیلای استعمارگران جهانی در سایه وحدت و یکپارچگی امت واحده اسلامی.

تداوم خباثت های صهیونیست ها در به خاک و خون کشیدن مردم فلسطین که با شهرک سازی های غاصبانه همراه شده است و همچنین همراهی شرارت بار این رژیم جعلی با برخی کشورهای مرتجع منطقه در حمایت از تروریست های تکفیری و ایجاد درگیری و نفاق در میان کشورهای اسلامی، اهمیت حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت و تقویت همبستگی مسلمانان را در این ایام دو چندان کرده است.

حزب همبستگی ایران اسلامی با اظهار تاسف شدید از وقایع خونبار منطقه که با دسیسه های پشت پرده صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی و برپایه جهالت برخی کشورهای مرتجع منطقه به ویژه حکام سعودی در حال رخ دادن است، گرامیداشت روز جهانی قدس توسط تمامی آزادیخواهان و آزاد اندیشان در سراسر جهان را در جهت حمایت از مستضعفان و به خصوص مردم مظلوم فلسطین امری ضروری تلقی می نماید.

بی شک در عرصه داخلی نیز پس از برگزاری شکوهمند انتخابات ۲۹ اردیبهشت که تصویری از وحدت و حمایت همه جانبه از نظام مقدس اسلامی و تاکید بر تداوم راه تدبیر و امید و تعامل عزتمندانه با جهانیان بود، حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس پیامی روشن از همدلی وهمراهی و بیانگر وحدت خدشه ناپذیر ملت و مسئولان نظام اسلامی است.

حزب همبستگی با گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و به خصوص شهدای تروریستی ۱۷ خرداد، مراتب حمایت و تقدیر خود را از تمامی نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی که همچون ایام دفاع مقدس مخلصانه در راه ایجاد آرامش و امنیت کشور عزیزمان به فداکاری و ایثارگری می پردازند اعلام داشته و پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری که پیامی آشکار به حامیان جهانی و منطقه ای دشمنان ایران اسلامی بود را موجب عزت و افتخار می داند.

اعضای حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های متعالی و مقدس امام راحل عظیم الشان و نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، از همه احزاب و گروه های سیاسی و آحاد مردم همیشه در صحنه برای حضوری پرشور، حماسی و آگاهانه در جهت دفاع از همه مظلومان عالم به خصوص مردم ستمدیده فلسطین دعوت به عمل آورده و همگام و همراه ملت عزیز ایران و همه آزدایخواهان استکبار ستیز در سراسر جهان در این امر مهم حضوری فعال خواهند داشت.

**حزب مستقل واعتدال ایران

روزجهانی قدس، ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی و عرصه ای برای ایجاد و یکپارچگی قدرت امت اسلامی درحمایت امت مظلوم فلسطین واعلام برائت از جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی است. روز قدس روز بیداری، روزحماسه و روز پشتیبانی از مردم ستمدیده و مظلومی است که بیش ازنیم قرن در مصاف با دژخیمان پلیدصهیونیستی، همچنان استوار باقی مانده اند. حضور گسترده مسلمانان جهان درروز قدس واعتراض گسترده به دولتمردان ستمکار رژیم اشغالگرقدس، عاملی در ایجاد وحدت هرچه بیشتر مسلمانان وتجدید عهد با ارمانهای امام راحل خواهد بود.

در این راستا، حزب مستقل واعتدال ایران، با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی پرشکوه، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و اعلام می‌دارد ابراز تنفر و انزجار استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب بر افکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی‌خوردگان و خودفروختگان خواهد بود؛ چرا که امروزه اتحاد مسلمین کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است، تا جایی که از سر استیصال و درماندگی دولت غاصب، خونریز و کودک‌کش اسرائیل، پلیدترین نماد جنایتکاران جهان سلطه، حمایت آشکار خود را از گروه‌های سرکوب‌گر تکفیری و تروریست‌هایی که با ایجاد جنگ‌های کور مذهبی و فرقه‌ای به نفع دنیای استکبار و تامین مصالح و منافع سیاسی آنان گام بر می‌دارند، دریغ نکرده و با تمام امکانات از آنها جانبداری می‌کند.

اعضای حزب مستقل واعتدال ایران، درسراسر کشوربه همراه دیگر احزاب عضو جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران، وباوحدت وهمدلی همراه بااحزاب عضو خانه احزاب ایران، در این آوردگاه بزرگ اسلامی با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی قدس سره تجدید پیمان کرده و با سردادن فریاد رسای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» به ندای رهبر فرزانه خویش لبیک می‌گویند.»

** جامعه اسلامی اصناف و بازار

انقلاب اسلامی ایران، در آستانه ۴۰ سالگی همانند درخت تنومندی است که تندبادهای سیاسی در منطقه و جهان قادر نیست آنرا از جای برکند. امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که از روز اول انقلاب، پنجه در پنجه آمریکا و رژیم صهیونیستی انداخت، نیک می‌دانست که دشمنان اصلی نظام و انقلاب، این دو رژیم پوسیده و وحشی هستند، لذا روز قدس را بعنوان روز رهایی قبله اول مسلمین جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نامگذاری کردند، تا با قیام ملت‌های اسلام ریشه شجره خبیثه رژیم نامشروع اسراییل غاصب قدس، برای همیشه خشکانده شود.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد و حمایت از فرقه وهابیت و تکفیری بزرگترین حامی تروریسم در منطقه و جهان هستند، این دو کشور باتقویت تروریسم، جهان اسلام را هدف قرار داده اند، و با این هدف گیری، اختلاف و درگیری را به میان مسلمانان کشانده‌اند، اما به لطف خداوند ملتهای جهان اسلام یکصدا و در روز قدس علیه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به خیابانها خواهند آمد و شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" سر خواهند داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله ددمنشانه تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد حضرت امام (ره)، به لطف خدا و پایداری سربازان گمنام امام زمان (عج) رفع شد.

این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران برای تنبیه متجاوزین، مقر تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار داد و دو پیام به تروریستها و حامیان آنها ارسال کرد، اظهار اشته است:پیام اول آن است که ترقه را با موشک جواب می‌دهد و پیام دوم آنست که حامیان تروریست‌ها منتظر پاسخ سخت‌تری باشند.

در این بیانیه اشاره شده است: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار بر خود وظیفه می‌داند ضمن تشکر از یگان‌های موشکی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از خداوند متعال اقتدار بیش‌ازپیش رزمندگان اسلام را برای مقابله با دشمنان کینه‌توز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خواهان است.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار افزوده است: سنای آمریکا، با تصویب طرح تشدید تحریمها علنا روح و جسم برجام را نقض کرده است، بدعهدی آمریکا و عدم اعتماد به آنها از اول روشن بود. به همین دلیل در روز قدس فریادهای مرگ بر آمریکا رساتر از سالهای گذشته سرخواهیم داد.

در این بیانیه تاکید شده است: از رئیس جمهور محترم می خواهیم در مورد نقض برجام، سکوت خود را بشکند وموضع انقلابی، شجاعانه و قاطع خود را اتخاذ نماید.

این بیانیه در پایان اشاره کرده است: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار روز جمعه همپای ملت ایران به خیابانها خواهد آمد و فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر انگلیس" و "مرگ بر اسرائیل" سر خواهد داد.

**ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

هر وجب از خاک فلسطین یک وجب از خانه مسلمین است و هر حاکمیتی به جز حاکمیت اسلام و مردم مسلمان فلسطین، حکومتی غاصب محسوب می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: هدف والای امت اسلامی یعنی آزادسازی همه فلسطین بدون چشم پوشی از یک وجب از این سرزمین اسلامی، تنها با صبر و تدبیر و توکل و مجاهدت همگانی گروههای مقاومت و ملتها و دولتهای اسلامی محقق خواهد شد. امید بستن به نجات فلسطین ازطریق آمریکا و هم پیمانانش، یک اشتباه تاسف انگیز است.

در این بیانیه تاکید شده است: یکی از مهمترین مسایل منطقه، مقابله همگانی با گروههای تکفیری نظیر داعش، جبهه النصره و دیگر گروهها است، چرا که در غیر اینصورت، به علت بحران آفرینی مستمر تکفیریها، مساله فلسطین در حاشیه خواهد ماند.

در انتهای این بیانیه اشاره شده است: ستاد اجرایی فرمان‌ حضرت امام(ره) ‌ نیز ضمن اعلام خشم و انزجار از صهیونیست و استکبار جهانی، با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همگام با حضور گسترده و یکپارچه تمامی مسلمانان و مردم جهان در راستای وظیفه اسلامی و انقلابی خود درمیان سیل خروشان راهپیمایان روز قدس حضور یافته و از همه اقشار ملت شریف ایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ این روز دعوت به عمل می‌آورد.

روز گذشته  نیز حزب موتلفه اسلامی، خانه احزاب ایران، جامعه اسلامی کارگران، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، جامعه روحانیت مبارز، جامعه اسلامی مهندسین، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حزب مردم‌سالاری و جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران نیز در پیام های جداگانه ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرده بودند.

نظر شما