شناسهٔ خبر: 137672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تحرکات سنای آمریکا برای تغییر در لایحه تحریم‌های روسیه

سنا به دنبال ایرادگیری سران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به طرح تحریم‌های جدید علیه روسیه و ایران، مجلس سنا تحرکات خود را برای اعمال برخی تغییرات در این طرح مصوبش آغاز کرده است.

 به گزارش «نماینده»، در ادامه رایزنی‌ها در خصوص تصویب طرح مصوب سنا درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران و روسیه، سناتورها تحرکاتی را برای همراه کردن مجلس نمایندگان آمریکا جهت تصویب این طرح آغاز کردند.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا دو هفته پیش طرح تحریم‌های ایران و روسیه را با ۹۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب رساندند. این طرح برای تبدیل شدن به قانون، باید در مجلس نمایندگان آمریکا هم به تصویب رسیده و پس از آن به امضای رئیس‌جمهور امریکا برسد.
اما این طرح در مجلس نمایندگان با یک مشکل آیین‌نامه‌ای رو به رو شده است. سران جمهوری‌خواه این مجلس گفتند قبل از به رأی گذاشته شدن طرح، لازم است سنا یکی از مفاد آن که نقض قانون اساسی است را اصلاح کند.
این در حالی است که نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا اعضای حزب رقیب را به تلاش برای ایجاد تأخیر در پیشبرد این طرح با هدف حمایت از رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا متهم کرده‌اند.
پیشتر و همزمان با تصویب طرح تحریم‌های ایران و روسیه، وزیر خارجه آمریکا ضمن استقبال از تحریم‌های بیشتر ایران، از متمم مربوط به تحریم‌های روسیه انتقاد کرده بود ...  
 حالا رسانه آمریکایی خبر داده که سنا برای حل و رفع کردن مشکل به وجود آمده، ‌ پیشنهادی را به مجلس نمایندگان امریکا ارسال کرده است.
به گزارش پولیتیکو، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و بانی اصلی طرح تحریم‌های ایران که البته بعدا به آن متمم تحریم‌های روسیه هم اضافه شد، ‌ درباره تحرکات سنا برای رفع مشکل در مجلس نمایندگان اظهارنظر کرد.
باب کورکر مدعی است که قانونگذاران هر دو مجلس کنگره «دارند کار می‌کنند» و اینکه «تغییر زبانی کوچکی» قرار است در طرح مصوب سنا در خصوص تحریم‌های ایران و روسیه اعمال شود.
وی افزود: «من نمی‌دانم آنها (اعضای مجلس نمایندگان) چه می‌کنند. امیدوارم که آنها سریع اقدام کنند و فکر می‌کنم چنین بکنند».
سخنگوی رئیس کمیته روش‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا که پیشتر گفته بود سران این مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که طرح تحریم‌ها نقض یکی از بندهای قانون اساسی موسوم به «بند درآمد» (Revenue Clause) به شمار می‌رود، ‌ از دریافت پیشنهاد تازه سنا برای رفع مشکل خبر داده است.
سخنگوی «کوین برادی» گفت: «ما داریم پیشرفت خوبی می‌کنیم و کار می‌کنیم تا مطمئن شویم این موضوع را درستش کنیم».
«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا اما در اظهاراتی، ‌ کاخ سفید را متهم کرده که در حال تشویق جمهوریخواهان مجلس نمایندگان برای به تاخیر انداختن طرح تحریم‌های روسیه است.

نظر شما