شناسهٔ خبر: 137664 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«#قدسنا_لا_أورشلیم»؛ پویش سراسری جهان اسلام در روز قدس

روز قدس/2 پویش سراسری «قدسنا لا أورشلیم» با هدف هماهنگی نیروها و فعالان محور مقاومت در سراسر جهان آغاز به کار کرد.

به گزارش «نماینده»، روز شانزدهم مردادماه ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند تا آرمان فلسطین و آزادسازی قدس شریف همواره زنده بماند.

اما شاید در آن زمان کسی تصور نمی کرد که روزی آرمان دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، با ابتکار حضرت امام در قلب اروپا، آمریکا و تمام دنیا فراگیر شود بطوریکه امروز مراکز تقویت و حمایت از صهونیسم در غرب، به محلی برای فریاد و خشم آزادی خواهان علیه جنایات صهیونیست ها شده است.

جنایات ددمنشانه رژیم کودک کش صهیونیستی در طول ۶۰ سال حیات نامشروع خود و حرکت آنها به سمت تفرقه آفرینی و نا امن سازی منطقه باعث گشت تا ملت فلسطین و مخالفین صهیونیسم بین الملل، مقاومت را تنها راه آزادی فلسطین و قدس شریف بدانند چراکه تجربه های قبلی ملت فلسطین در مذاکره و گفتگو با اسرائیل تنها به پایمال شدن بیش از پیش حقوق آنها دامن زد.

همراهی اعراب منطقه با اسرائیل خصوصا عربستان سعودی که سعی در به حاشیه بردن مسئله فلسطین بعنوان مسئله اول جهان اسلام دارد، سبب شده تا ملت فلسطین با اتکا به توان خود و همراهی ملت های آزاده جهان و پشتیبانی محور مقاومت، ایستادگی در برابر صهیونیست ها را تنها راه مقابله و آزادسازی قدس شریف بدانند.

امسال نیز مانند سالهای گذشته، راهپیمایی بزرگداشت روز جهانی قدس همزمان با ایران در سراسر دنیا برگزار خواهد شد؛ امپراطوری رسانه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل همواره سعی در بایکوت و کم اهمیت جلوه دادن این رویداد مهم داشته اند. این موضوع باعث شد تا عده ای از فعالان رسانه ای محور مقاومت با همراهی گروه های فلسطینی در صدد راه اندازی کمپینی برای ایجاد یک حرکت رسانه ای با شعار واحد در روز قدس برآیند.

این کمپین که با شعار «قدسنا لا أورشلیم» راه اندازی شده است با هدف هماهنگی رسانه های همسو بوسیله شعار و هویت بصری واحد در پی تولید محتوا جهت انتشار در رسانه ها، شبکه های اجتماعی، اشتراک بین رسانه های سنتی و جدید و اتصال حرکت های میدانی و تبلیغاتی به فضای رسانه ای است.

هماهنگی و هم افزایی و اجرای عملیات مشترک فعالان، گروه ها و رسانه ها در شبکه های اجتماعی از دیگر اهداف این کمپین است.

محورهایی که در این کمپین وجود دارد در پنج حوزه مقاومت، آینده، تعارض اسراییل و فلسطینیان، تصویر مقاومت و تصویرسازی از آینده دنبال می شود که در آن تاکید بر مشارکت همه گروه ها در آزادی کامل فلسطین دارد.

مبارزه با عادی سازی روابط و شهرک سازی صهیونیست ها با تاکید بر تسلیح کرانه باختری که در نهایت منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد از دیگر محورهای فعالیت این کمپین رسانه ای است.

دسترسی به آرشیو تولیدات این کمپین در دو بخش محتوای چندرسانه ای و محتوای خبری تحلیلی در پیوندهای فوق قابل دسترسی خواهد بود.

بر اساس دستورالعمل تبلیغی این کمپین که برای اجرا در خبرگزاری ها، مطبوعات، رسانه های اجتماعی و تلوزیون است، اعضا باید محتوای تصویری، متن و گرافیکی خود را با هشتگ های این کمپین در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

بسته هشتگی کمپین
بسته هشتگی کمپین «قدسنا لا اورشلیم»

در بخش فعالیت خبرگزاری ها و وب سایت ها نیز از اعضای کمپین خواسته شده تا با تهیه گزارش، خبر و عکس از فعالیت های مردمی و انتشار فراخوان ها و گزارش فعالیت های کمپین در سطح داخلی و بین الملل به انعکاس هرچه بیشتر رویدادهای روز جهانی قدس کمک کنند.

این اولین بار است که پویشی سراسری با مشارکت نیروهای مقاومت در فلسطین و حامیان محور مقاومت در خارج از فلسطین اجرا می شود که در آن دغدغه های ملت فلسطین را مستقیما به دیگران منتقل می کند به طوری که در انتخاب شعار کمپین نیز دغدغه روز فلسطینیان که مسئله یهودی سازی قدس است، لحاظ شده.

کمپین «قدسنا لا أورشلیم» روز قدس در ساعت ۸:۳۰ به وقت قدس شریف و ...:۱۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

نظر شما