شناسهٔ خبر: 137654 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

واکنش اصلاح طلبان به حمله موشکی سپاه

موشک سپاه از جمله کسانی که پس از اعلام خبر حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها به آن واکنش مثبت نشان دادند می‌توان به چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد؛ این واکنش مثبت اصلاح‌طلبان که نمایانگر وحدت ملت ایران در برابر دشمنان خارجی است؛ در شرایطی رخ داد که بسیار از رسانه‌های غربی منتظر واکنش منفی این قشر سیاسی بودند.

به گزارش «نماینده»، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه یکشنبه از حمله موشکی این ارگان به مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه خبر داد؛ خبری که بلافاصله با واکنش مثبت چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی و آحاد جامعه مواجه شد.

در بخشی از اطلاعیه روابط عمومی سپاه اینگونه آمده است: "در پی جنایت تروریستی ۱۷ خردادماه ۹۶ تروریست های تکفیری در تهران که به شهادت ۱۸ تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: "ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد."

بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، لحظاتی پیش مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد."

از جمله کسانی که پس از اعلام خبر حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها به آن واکنش مثبت نشان دادند می‌توان به چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد؛ این واکنش مثبت اصلاح‌طلبان که نمایانگر وحدت ملت ایران در برابر دشمنان خارجی است؛ در شرایطی رخ داد که بسیار از رسانه‌های غربی منتظر واکنش منفی این قشر سیاسی بودند تا با دست‌آویز قرار دادن آن به اهداف سیاسی خود دست یابند.

در ادامه به بازخوانی مواضع برخی اصلاح‌طلبان در خصوص حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش می‌پردازیم:

حضرتی: دست‌مریزاد به سپاه

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید؛ طی پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: "دستمریزاد به برادرانم در سپاه پاسداران برای پاسخ قاطع به دشمن تکفیری. دشمن بداند کوچکترین تعرض به خاک ایران بیپاسخ نمیماند. "

حمله موشکی

وزیر کار دولت اصلاحات: دستگاه‌های امنیتی مقتدرانه‌ترین پاسخ را به عناصر داعش دادند

حسین کمالی وزیر کار دولت اصلاحات و دبیر کل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پاسخ موشکی سپاه پاسداران به حملات تروریستی داعش در تهران اظهار داشت: پس از اقدامات تروریستی داعش در تهران لازم بود تا دستگاه‌های امنیتی ما پاسخ متناسبی به این گروه تروریستی بدهند.

وی افزود: داعش سعی داشت به نوعی قدرت نمایی کند و به امنیت مثال زدنی کشور ما خدشه وارد کند، تهدید کند و استحکام و امنیت جمهوری اسلامی را برهم زند.

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: از آنجایی که داعشی‌ها به داخل کشور ما و به قوه مقننه نفوذ کرده بودند؛ لازم بود تا دستگاه‌های امنیتی هم به محل حضور داعشی‌ها ضربه‌ای وارد کنند که این کار از راه‌های مختلف ممکن بود و دستگاه‌های امنیتی تصمیم گرفتند تا مقتدرانه‌ترین پاسخ را به عناصر داعش بدهند.

کمالی در پایان گفت: این اقدام سپاه پیامی برای کسانی داشت که فکر می‌کردند می‌توانند به راحتی در این دست به عملیات‌های خرابکارانه بزنند و پاسخی دریافت نکنند؛ پیام حمله موشکی سپاه حضور قدرتمند و توانمند ایران در منطقه بود.

سیاوشی: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش؛ هشداری برای اسرائیل بود

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پاسخ موشکی سپاه پاسداران به اقدامات تروریستی داعش اظهار داشت: این اقدام بازخورد وسیعی داشته منتهی مسئله این است که وقتی ما شاهد حمله داعش به مجلس بودیم سران نظامی کشور اعلام کردند داعشی‌ها پاسخ حملات خود را به زودی می‌گیرند.

وی افزود: علاوه‌ بر اینکه ما در خاک سوریه نیروهایی داریم که در دفاع از امنیت کشور و امنیت  منطقه مبارزه می‌کنند؛ لازم بود که هم توانایی نظامی ما هم نشان داده شود و و به این حملات تروریستی پاسخ دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها انتقام خون ۱۸ بی‌گناهی بود که توسط تکفیری‌ها در تهران به شهادت رسیدند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: من فکر می‌کنم که عکس العمل‌ها، از عکس العمل‌های رسانه‌ای بیشتر خواهد شد چرا که این اقدام کشورمان برای آن‌ها غافلگیرانه و غیرقابل پیش‌بینی بود ولی به هر حال این اقدام مورد تایید تمام جناح‌های مختلف کشور است و ما تاکید داریم که این اقدام یک کار کاملا تدافعی بوده و همانطور که در تاریخ ثبت شده کشور ایران سابقه حمله به هیچ کشور دیگری را ندارد.

سیاوشی در پایان عنوان کرد: با توجه به رابطه غیردوستانه ما با عربستان آن‌ها قطعا این اقدام را علیه خودشان ارزیابی می‌کنند؛ اما این حمله موشکی قطعا هشداری برای اسرائیل است، هشداری قطعی؛ چرا که حتی آبخشور فکری و نظامی داعش هم اسرائیل است و آن‌ها قطعا باید خطر را احساس کرده باشند و پیام این اقدام سپاه پاسداران را دریافت کرده باشند.

محمود صادقی: اقدام سپاه، به موقع، بهجا و بسیار شایسته تقدیر است

محمود صادقی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌های داعش در منطقه دیرالزور سوریه، گفت: حمله موشکی شب گذشته واکنش بجایی علیه تروریست‌های از جانب سپاه پاسداران بود.

وی خاطرنشان کرد: باید اقتدار و امنیت ایران که همیشه در منطقه مثال‌زدنی بوده، باید در عمل به منصه ظهور می‌رسید و به نظر می‌رسد اقدام بجای سپاه در این راستا بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن اقدامات تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله اقدام اخیر سپاه به تضعیف ریشه‌های تروریسم بیانجامد و درادامه نیز منجر به افزایش هماهنگی و همکاری بیشتر با سایر دولت‌های منطقه‌ای برای حل ریشه‌ای معضل ترویسم در منطقه شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس دهم با اشاره به خبرهای خوش درباره تنگ‌تر شدن حلقه محاصره موصل گفت: خوشبختانه اخبار خوبی از موصل مخابره می‌شود که بر اساس آن، حلقه محاصره در موصل تنگ‌تر شده و درصورتی که ارتش عراق بتواند در مواضع ترویست‌ها پیشروی کند، طبعاً منجر به تضعیف تروریست‌های داعش خواهد شد.

صادقی با تاکید بر این‌که حمله موشکی سپاه به‌عنوان واکنشی به حملات ترویستی اخیر در مجلس و حرم امام (ره) عنوان شد، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام سپاه، واکنشی به‌موقع و بجا بود و بسیار شایسته تقدیر خواهد بود و در خشکاندن ریشه‌های تروریسم موثر خواهد بود؛ هرچند ترویسم صرفاً ابعاد نظامی نداشته و لازم است به دیگر ابعاد این معضل نیز توجه کنیم.

ابطحی: حمله موشکی باعث شد به ایرانی بودنمان افتخار کنیم

محمد علی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور دولت اصلاحات در کانال تلگرامی خود نوشت: "حمله موشکی از داخل خاک ایران به داعش، ایرانی‌ ترین کاری است که غرور ملی را احیا کرد و باعث شد به ایرانی بودنمان افتخار کنیم. "

حمله موشکی

وکیلی: درود بر یاران قاسم سلیمانی

محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: حمله موشکی ایران به تکفیری‌ها پیام روشنی به حکام متوهم سعودی است که بدانند در هنگام نیاز هزاران موشک قلب منافع آن‌ها را در منطقه هدف خواهد گرفت.

درور بر یاران قاسم سلیمانی که دل ملت را شاد کردند.

حمله موشکی

وکیلی همچنین در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به اینکه اصل جنایت تروریست‌ها در ایران مورد نفرت همگان قرار گرفت، اظهار داشت: همه ملت یک صدا این اقدام تروریستی را مورد نفرت قرار دادند و مطالبه آنها انتقام از عاملان و مسببان این جنایت بود. خوشبختانه با پرتاب این موشک‌ها که برگ دیگری از اقتدار ملی ایران را به نمایش گذاشت شاهد تقویت این وحدت و یکپارچگی ملت در برابر این مسئله بودیم.

وی افزود: هر اقدامی که امنیت ملی کشور را تقویت کند و هم افزایی ملی را به نمایش گذارد قطعا مورد توجه و علاقه همه جریان‌های سیاسی است و همه از آن استقبال می‌کنند.

نماینده مردم تهران گفت: نشاط و شعفی در بدنه اجتماعی کشور درباره این اقدام به موقع سپاه و پاسخگویی به حمله‌های جنایت‌کارانه تروریست‌ها دیده می‌شود و این نشاط را در فضای اجتماعی، مجازی و محافل مردمی می‌بینیم. امروز شاهد این هستیم که آن ناراحتی که پس از حادثه تروریستی وجود داشت به نشاط تبدیل شده است.

تاجگردون: همواره پشت نیروهای مسلح و سپاه هستیم

غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاحطلب مجلس و عضو فراکسیون امید در خصوص پاسخ موشکی سپاه به داعش گفت: بعد از حرکتهای تروریستی  داعش و دیگر حامیان بین المللی که با حمایت برخی کشورهای همسایه انجام گرفت، و پا را از گلیم خود نیز فراتر گذاشته و به کشور هم نفوذ پیداکرده بودند، خوشبختانه برخوردهای جدی در ایران با این گروه های تروریستی انجام گرفت.


وی حرکت بسیار مقتدرانه نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران ونیروهایی امنیتی کشور برای سرکوبی دشمن را بیانگر قدرت و توان ملت ایران و نیروهای مسلح دانست و گفت: ایران نشان داد با هر نوع تعرض برخورد جدی می کند و همه تلاش خود را در صیانت از حقوق، مرزها  و ملت ایران به کار می گیرد.


تاجگردون افزود: همواره پشت نیروهای مسلح و سپاه و تمامی عزیزانی که برای ایران عزیز تلاش می کنند هستیم وخواهیم بود ودشمن هم بداند با این حرکتهایی که انجام میدهد هیچ خللی در ارداه ملت ایران شکل نخواهد گرفت.


 وی گفت: تجربه سال های گذشته نشان داد هر حرکت تروریستی و دشمنی با ملت ایران نه تنها تاثیر منفی ندارد بلکه موجب تقویت بیشتر ایران ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نظر شما