شناسهٔ خبر: 137649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترزا می: بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد

ترزامی نخست وزیر بریتانیا بر این باور است که دولت لندن متعهد به خروج از اتحادیه اروپا است و به سایر دیدگاه‌ها درباره برگزیت نیز گوش خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: دولت لندن متعهد به ترک اتحادیه اروپا است و در عین حال به سایر دیدگاه ها درباره خروج از اتحادیه اروپا گوش می کند تا به یک توافق برگزیت دست یابد که حداکثر حمایت را از سوی افکار عمومی داشته باشد.

پس از شکست محافظه کاران در انتخابات پارلمانی اخیر و از دست دادن کنترل پارلمان، فشارها از سوی مخالفان دولت و حتی برخی مقام های ارشد حزب محافظه کار افزایش یافته و خواستار تغییر طرح و برنامه های دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا شده اند.

ترزا می بارها تاکید کرده است که بدون دستیابی به توافق نهایی با اتحادیه اروپا نیز بریتانیا را از این بلوک سیاسی و اقتصادی خارج خواهد کرد.

ترزا می تصریح کرد: اول از همه، ما باید به یک برگزیت درست دست پیدا کنیم، این بدان معناست که به توافقی برسیم که نتیجه همه پرسی سال گذشته باشد و حداکثر حمایت عمومی را جلب کند.

وی افزود: دولت بریتانیا برای دستیابی به توافق برگزیت مشورت خواهد کرد و دیدگاه های مختلف را خواهد شنید. دولت لندن با پارلمان، کسب و کارها همکاری خواهد کرد تا یک خروج آرام و منظم را تضمین نماید.

گفتگوهای رسمی مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و بریتانیا در شرایطی از روز دوشنبه آغاز شده است که دو طرف بر لزوم مقابله سریع با نگرانی ها و نااطمینانی های روند خروج بریتانیا از این اتحادیه تاکید کرده اند.

دیوید دیویس وزیر برگزیت بریتانیا در سخنانی گفت: لندن خواستار یک رابطه عمیق و ویژه با اتحادیه اروپا پس از جدایی است و امیدوارم مذاکرات در فضای سازنده ای برگزار شود. ما همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که می توانیم به توافقی دست یابیم که به نفع همه شهروندان خواهد بود.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

نظر شما