شناسهٔ خبر: 137638 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

تهران از گسترش همکاری در تمام زمینه‌ها با بانکوک استقبال می‌کند

روحانی رئیس جمهور با اشاره به سابقه ۴ قرن روابط ایران و تایلند، گفت: تهران از گسترش همکاری در همه زمینه‌ها با بانکوک استقبال می‌کند و امیدوارم با بهره گیری از ظرفیت‌ها، شاهد پیوند نزدیک تر بین دو کشور و دو ملت باشیم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "کالایا ویباتی بومی پراتس" سفیر جدید تایلند  در تهران، گفت: ایران و تایلند توافقات خوبی برای گسترش و تعمیق همکاری ها بویژه در حوزه های های انرژی، صنعت و کشاورزی دارند که با اجرای آنها و مشارکت فعال بخشهای دولتی و خصوصی، شاهد توسعه بیش از پیش روابط خواهیم بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه روابط دو کشور رو به گسترش و در حال پیشرفت است، اضافه کرد: پس از اجرای برجام و رفع تحریمها فرصت خوبی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد که امیدوارم منجر به ارتقای سطح روابط اقتصادی و فرهنگی تهران و بانکوک شود.

روحانی همچنین اجرای توافقات صورت گرفته در جریان سفر سال گذشته خود به تایلند را برای تحرک بیشتر در مناسبات دو کشور حائز اهمیت دانست.

کالایا ویباتی بومی پراتس سفیر جدید تایلند نیز در این دیدار روابط تهران و بانکوک را همواره نزدیک و دوستانه توصیف و تصریح کرد: برجام فرصتهای جدیدی در مسیر گسترش روابط دو کشور قرار داده که امیدوارم بتوانیم به بهترین نحو از آنها استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: تایلند علاقمند به گسترش روابط خود با ایران در عرصه های انرژی، تجارت، محصولات غذایی و کشاورزی و توسعه گردشگری و افزایش تعداد گردشگران تایلندی به ایران است.

سفیر جدید تایلند با اشاره به اینکه به زودی توافقنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور امضا خواهد شد، اظهار امیدواری کرد این توافق به ارتقای سطح روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور منجر شود.

نظر شما