شناسهٔ خبر: 137629 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقوی حسینی خبر داد؛

بررسی طرح ۲ فوریتی مقابله با اقدامات آمریکا بعد از عیدفطر در مجلس

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در پاسخ به مصوبه سنای آمریکا، طرح ۲ فوریتی «مقابله با اقدامات آمریکا» بعد از تعطیلات عیدفطر در صحن مجلس مطرح می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تصویب طرح تحریمی «مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران S۷۲۲» در سنای آمریکا، این طرح را ناقض برجام خواند و اظهار داشت: طرح دوفوریتی «مقابله با اقدامات غیرمتعارف آمریکا» پس از تعطیلات عید فطر در صحن مجلس مطرح می شود.

وی افزود:این طرح در پاسخ به سلسله اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه برجام و به ویژه مصوبه تحریمی اخیر سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی، تهیه شده و در آن اقداماتی برای مقابله با این حرکات آمریکایی ها تعریف شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این طرح پس از مطرح شدن دوفوریت آن در صحن مجلس، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی شده و به سرعت در صحن مجلس در دستور قرار می گیرد.

گفتنی است سنای آمریکا در نشست پنج شنبه هفته گذشته خود طرح «مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران S۷۲۲» با ۹۸ رای موافق و یک رای مخالف به تصویب رساند؛ بر اساس این طرح که در صورت تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور آمریکا اجرایی می شود، علاوه بر وضع تحریم های جدید علیه اشخاص و نهادهای ایرانی به بهانه برنامه موشکی جمهوری اسلامی، اختیارات رئیس جمهور آمریکا نیز برای وضع تحریم علیه اشخاص و نهادهای ایرانی افزایش می یابد.

کارشناسان، این مصوبه را ناقض بندهای ۲۶ تا ۲۹ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می دانند.

نظر شما