شناسهٔ خبر: 137626 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آغاز پرداخت وام ۵میلیونی با حساب یارانه از امروز

یارانه.خودپرداز43 پرداخت وام ۵میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه نقدی از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش«نماینده» پرداخت وام ۵میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه نقدی از امروز آغاز می‌شود.

فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوارها بتوانند از یارانه خود به‌عنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.
وی گفت: سقف استفاده از این کارت ۵۵ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.

حیدری با بیان اینکه متناسب با یارانه‌ای که هموطنان دریافت می‌کنند می‌توانند تا ۵ میلیون تومان از این کارت‌ها استفاده کنند، افزود: اگر شهروندان بیش از حد توان یارانه خود بخواهند از مبلغ این کارت استفاده کنند احتمالاً بانک‌ها ممکن است از آنها علاوه بر وثیقه یارانه، ضامن یا قرارداد لازم الاجرا یا وثیقه مطالبه کنند.
 حیدری گفت: به این ترتیب متناسب با میزان یارانه؛ خانوار می‌توانند درصدی از این مبلغ تا سقف کارت را استفاده کنند و به‌استناد یارانه، ماهانه اقساط آن را پرداخت کنند.
وی درباره نرخ سود این تسهیلات هم گفت: نرخ سود بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار است.
 حیدری تصریح کرد: اگر مشتری بر اساس یارانه خانوار خود می‌تواند کارت سه میلیون تومانی دریافت کند، ولی خواهان دریافت تسهیلات ۵ میلیون تومانی باشد، شعبه بانک ممکن است تفاضل این دو را وثیقه بخواهد.
حیدری گفت: امروز در بانک کشاورزی از این کارت رونمایی خواهد شد.
 وی افزود: این ابزار به بانکهای دیگر نیز ابلاغ شده که از نظر ما فاصله یک تا دو ماهه برای آمادگی ایجاد نرم‌افزار و آموزش کارکنان لازم است تا تدارک لازم دیده شود و استنباط ما این است که از تیرماه این تسهیلات می‌تواند در سایر بانک‌ها نیز عملیاتی شود.
 حیدری ادامه داد: کارت اعتباری را ما به‌عنوان یک ابزار جدید برای خرید کالا و خدمات سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ کردیم.
 وی گفت: این کارت برای خرید کالا و خدمات است و از عملیات صوری در بانک‌ها نظیر ارائه اسناد صوری و همچنین طولانی شدن کار بسیار پیشگیری می‌کند.
 معاون بانک مرکزی گفت: بانک‌ها بر حسب توان مالی و منابع خود از این خدمت استفاده کردند و به برخی از هموطنان خدمات دادند.

نظر شما