شناسهٔ خبر: 137613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شاه عربستان: آماده همکاری با عراق هستیم/ العبادی: استقلال در تصمیم‌گیری خود را حفظ می‌کنیم

شاه عربستان و العبادی نخست‌وزیر عراق و پادشاه عربستان درباره راه‌های گسترش همکاری، توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفتگو کردند.

به گزارش «نماینده» به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های گسترش همکاری، توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفتگو کردند.

سلمان بن عبدالعزیز در این دیدار گفت که ما آماده کمک به عراق و همکاری مشترک با این کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و مرزها و افزایش هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش و حفظ امنیت مشترک هستیم.

ملک سلمان خطاب به العبادی گفت: ما از سفر شما خرسندیم و قدردان تلاش‌های شما در زمینه مبارزه با تروریسم و دستاوردهایی که در این زمینه محقق کردید هستیم. خدا را به خاطر ثبات عراق و وحدت ملت این کشور شکر می‌کنیم.

العبادی نیز در این دیدار خطاب به شاه سعودیگفت: ما برای داشتن روابطی صحیح و استوار تلاش می‌کنیم و در این زمینه سنجیده و با برنامه پیش می‌رویم. ما امروز به عربستان آمدیم و آماده همکاری با شما هستیم.

نخست‌وزیر عراق افزود: روابط ما بر اساس منافع ملت ما است و  در روابط متنوع خود با کشورهای مختلف جهان و همسایه، استقلال در تصمیم‌گیری خود را حفظ می‌کنیم.

العبادی همچنین بر اهمیت همکاری علیه تروریسم و از بین بردن تروریست‌های داعشی تاکید کرد.

العبادی شب گذشته در چارچوب سفر منطقه‌ای خود وارد عربستان شد و مورد استقبال محمد بن نایف ولیعهد عربستان در شهر جده قرار گرفت.

العبادی بعد از انجام مناسک حج عمره، با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار کرد.

نظر شما