شناسهٔ خبر: 137554 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ماجرای یک عکس کودکانه/ بچه‌هایی که دوست دارند جهادی شوند

قالیباف یک فعال اجتماعی گفت: طراحی تی‌شرت‌هایی با عکس شهردار تهران به درخواست و خلاقیت خود کودکان بود و نباید دنیای پاک کودکی را با حاشیه‌های سیاسی آلوده کرد.

به گزارش «نماینده» انتشار عکسی از چندتن از کودکان کار در حاشیه یکی از مراسم فرشته‌های شهرداری تهران حاشیه‌هایی را به دنبال داشته و باعث واکنش‌هایی نیز شده است.

نسترن دانه کار مسئول گروه جهادی حنیفا، دربارهٔ عکس منتشر شده از مراسم فرشته‌های شهر تهران که در آن تعدادی از کودکان لباس‌هایی خاص بر تن کرده‌اند به خبرنگار مهر گفت این لباس‌ها از سوی گروه جهادی حنیفا طراحی شده است. این گروه که هدفش حمایت کودکان مناطق محروم است در محله کوره‌های آجرپزی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: روز جمعه قرار بود این کودکان با شهردار تهران دیدار کنند، ما قبل از رفتن به این مراسم برای بچه‌ها تعریف کردیم که شهردار تهران پیش از این پلیس، خلبان و… بوده و پسربچه‌ها نیز که معمولاً از این دو شغل خوششان می‌آیند، ایده‌های زیادی برای این دیدار مطرح کردند.

دانه‌کار افزود: یکی از بچه‌ها که چندباری شهردار تهران را در همین منطقه دیده بود شعری برای او آماده کرد بچه‌های دیگر نیز پیشنهاد کردند، لباس‌هایی با عکس‌های شهردار تهران بپوشند که وقتی از سمت بچه‌ها این موضوع مطرح شد از این ایده استقبال شد و براساس شغل‌هایی که کودکان به آن علاقه‌مند بودند لباس‌ها طراحی شد. یعنی اگر کودکی به پلیس علاقه داشت تصویر شهردار تهران در لباس نیروی انتظامی طراحی شد یا شغل خلبانی و … این موضوع هیچ پشت پرده سیاسی نداشت بلکه بر اساس علاقه و پیشنهاد خود بچه‌ها شکل گرفت.

مسئول گروه جهادی حنیفا تأکید کرد: تیشرت‌هایی که با عکس قالیباف به تن بچه‌ها بوده از طرف خود گروه و با آرم گروه تهیه شده است و ارتباطی به دکتر قالیباف و مجموعه شهرداری به هیچ عنوان ندارد. اگر خوب به تصاویر نگاه کنید متوجه خواهید شد که هر لباس با یک شغل نشان داده می‌شود و فقط هدف ما نشان دادن آرزوهای بچه هایی‌ است که با فرهنگ جهادی آشنا شده‌اند و حالا دوست دارند در آینده پلیس، خلبان، فرمانده و … شغلشان باشد.

دانه‌کار با بیان اینکه حنیفا یک گروه جهادی مردمی است که هیچ ارتباطی با شهردار و شهرداری هم ندارد، ادامه داد: از برداشت‌هایی که از این تی‌شرت‌ها شد بسیار متعجب شدیم که چطور این نوع حاشیه‌ها را برای دنیای کودکان ایجاد می‌کنند. روی تمامی لباس‌ها لگوی حنیفا نیز وجود دارد بنابراین ایجاد شائبه که با هدفی خاص این لباس‌ها را بر تن کودکان کردند درست نیست.

وی تأکید کرد: حتی یکی از بچه‌ها به دلیل علاقه‌ای که به شهردار تهران داشت و چندین بار به محله آنها سر زده بود، گفت: آقای شهردار من دوست دارم مانند شما وقتی بزرگ شوم مانند شما جهادی شوم. این حرف، نه به فکر من رسیده بود، نه به فکر سایر افراد گروه. بلکه یک حرف از زبان بچه‌هایی بود که هنوز دنیایشان وارد حاشیه‌های سیاسی نشده و به نظرم نباید چنین سوءاستفاده‌هایی از دنیای پاک آنها شود.

نظر شما