شناسهٔ خبر: 137550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واشنگتن‌پست:

اجماع سناتورها در تصویب طرح تحریم‌های ایران کم‌سابقه بود

سنا روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اجماع نمایندگان مجلس سنای این کشور برای تصویب طرح تحریم‌های جامع علیه ایران را کم‌سابقه و غیرمعمول دانسته است.

به گزارش «نماینده»، یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله روز خود روز یکشنبه اجماع سناتورهای آمریکایی در وضع یک طرح تحریمی علیه ایران را کم‌سابقه توصیف کرده و از تمرکز جدید کنگره آمریکا بر مسائل سیاست خارجی استقبال کرده است.

واشنگتن‌پست می‌نویسد: «کنگره به ندرت در مسائل سیاست خارجی سر رشته امور را به دست می‌گیرد، اما سناتورها در هر دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) در هفته‌های گذشته بر این چالش فائق آمده‌اند تا در اقدامی غیرمعمول، واکنشی مستقل و اصولی به جنجال‌های دولت ترامپ بدهند.»

سرمقاله روزنامه آمریکایی، رأی‌گیری‌ها و جلسات استماع اخیر در کنگره را «نشانه‌ای خوش‌یمن» دانسته از اینکه قانونگذاران آمریکایی قصد دارند به منزله وزنه‌ای در برابر «رفتارهای بدون تأمل و هیجان‌زده» ترامپ عمل کنند.

این گزارش در ادامه نوشته است: «هفته گذشته سنا با ۹۸ رأی موافق و دو رأی مخالف (این میزان رأی موافق چند بار اتفاق می‌افتد؟) اولین قانون بررسی‌شده در این مجلس در عرصه سیاست خارجی را به تصویب رساند؛ قانونی که تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را شدت می‌بخشند.»

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با ۹۸ رأی موافق و تنها ۲ رأی مخالف طرح جامعی را که خواستار تحریم ایران به‌بهانه‌های مختلف اعم از برنامه موشکی، حقوق بشر و انتقال تسلیحاتی است به تصویب رساند.

این طرح، موسوم به «مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران» (اس. ۷۲۲) به‌طور کلی از ۱۲ بخش تشکیل شده است و رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را موظف به شناسایی دایره وسیعی از فعالیت‌های ایران در حوزه منطقه، حوزه تسلیحاتی و حقوق بشر کرده و خواستار اعمال تحریم‌ها جدی علیه آنها شده است.

نظر شما