شناسهٔ خبر: 137537 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فلاحت‌پیشه:

دستگاه دیپلماسی تصمیم قاطعی در قبال نقض برجام از سوی آمریکا اتخاذ کند

فلاحت پیشه43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی تصمیم قاطعی در قبال نقض برجام از سوی آمریکا اتخاذ کند.

به گزارش «نماینده» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تحریم‌های اخیر مجلس سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت:  این تحریم‌ها خوی واقعی آمریکایی‌ها را نشان داد.

وی تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه چند شرکت و نهاد جمهوری اسلامی ایران را مغایر با روح برجام دانست و افزود: با این تحریم‌ها عملاً برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شده که لازم است دستگاه‌ دیپلماسی کشور به‌عنوان پیش‌قراول مذاکرات، واکنش مناسبی نشان داده و تصمیم جامع و در خور شأنی اتخاذ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در قراردادهای بین‌المللی اظهار داشت: آنها همواره در طول تاریخ نشان داده‌اند که به هیچ قرارداد و توافق بین‌المللی پایبند نیستند و حقوق ملت‌ها را زیر پا می‌گذارند.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه "نباید به آمریکایی‌ها در طول مذاکرات اعتماد می‌کردیم" افزود: آمریکایی‌ها در طول مذاکرات هم نشان دادند که قابل اعتماد نیستند، که لازم است دولت و دستگاه‌های مرتبط اقدامات جدی در مقابله با تحریم‌های سنای آمریکا را در دستورکار قرار دهند.

وی با انتقاد از اتحادیه اروپا و مجامع بین‌المللی در قبال نقض برجام از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ اروپا و مجامع بین‌المللی که داعیه دفاع از حقوق بشر را سر می‌دهند، با نقض برجام از سوی آمریکا مقابله کرده و جلوی گردن‌کشی‌های این دولت را بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: کمیسیون مشترک نظارت بر برجام به‌صورت جدی اقدامات آمریکا در نقض برجام را پیگیری و رصد و اقدامات متناسب با آن را عملی کند.

نظر شما