شناسهٔ خبر: 137523 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی خبرداد

اقدام متناسب هیئت نظارت بر اجرای برجام درباره مصوبه سنای آمریکا

علاء الدین بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر سنای آمریکا نقض آشکار برجام است، گفت: هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را در باره تحریم‌های اخیر سنای آمریکا اتخاذ می‌کند.

به گزارش «نماینده» علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحریم‌های اخیر سنای آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران موسوم(S.۷۲۲)، اظهار داشت: تصویب تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران بدون تردید نقض برجام و با متن و روح آن  مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران تخلف آشکار از برجام است، افزود: با توجه به اینکه این سند بین المللی از سوی تمامی اعضای دائم شورای امنیت، آلمان و اتحادیه اروپا امضا شده لذا همین کشورها هم باید نسبت به اقدام و بد عهدی آمریکا اعتراض کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: هیئت نظارت بر اجرای برجام  تصمیمات لازم را در باره تحریم‌های اخیر سنای آمریکا اتخاذ می‌کند.

بروجردی درباره اقدام مجلس در مقابله با تصویب تحریم‌های اخیر سنا آمریکا، خاطر نشان کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ماموریت داده تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد که در همین راستا طرحی با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تدوین شده که پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه سیر قانونی خود را طی می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره طرح مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: این طرح، طرح مقابله با اقدامات و بد عهدی‌های آمریکا است و امیدواریم که در جهت دفاع از منافع ملی و پاسخ به اقدام نابخردانه کنگره آمریکا این طرح در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شود.

نظر شما