شناسهٔ خبر: 137521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پوتین: اقدام بوش پدر در عراق درست بود

پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای اقدام رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۱۹۹۰ میلادی در عراق و برکنار نکردن «صدام» را اقدامی درست ارزیابی کرد.

به گزارش «نماینده»، «ولادیمیر پوتین» در مصاحبه با «اولیور استون» گفت: اقدام جرج بوش پدر در سال ۱۹۹۱ پس از حمله به عراق و برکنار نکردن صدام حسین کار درستی بود در آن زمان آمریکا جنگ را در نقطه درستی پایان داد.

جرج بوش پدر از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رئیس جمهور آمریکا بود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی و دوران ریاست جمهوری بوش پسر و اقدام آمریکا در برکنار صدام را یک اشتباه دانست.

پوتین در ادامه به سیاست های آمریکا علیه روسیه نیز اشاره کرد و تاکید نمود که اشتباه بزرگ آمریکا ساختن یک تهدید و دشمن ژئوپولتیک از مسکو است. امریکا با این کار دچار اشتباه بزرگی شده است.

الیور استون توضیح داد وقتی صحبت از تهدیدات اروپا به میان می آید، از بابت کشور روسیه دچار نوعی نگرانی می شوند. به گفته وی، از انقلاب ۱۹۱۷، آمریکا هدف خود را نابودی کمونیسم گذاشته و بر وضعیت حاصل از اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرده، آن را دشمن می نامد و اقتصاد امریکا بعد از جنگ جهانی دوم بر صنایع نظامی استوار است، به همین خاطر همیشه نیاز به افزایش تسلیحات دارد.

پوتین در پاسخ گفت، ما به دنبال تقابل با آمریکا نیستیم، زیرا مشکلات خودمان برایمان کفایت می کند.

رهبر روسیه توضیح داد که مسکو در آستانه قرن ۲۱ یعنی سال ۲۰۰۱ به واشنگتن پیشنهاد کار مشترک روی دفاع ضدموشکی را ارایه داد، اما از سوی دفتر ریاست جمهوری جرج بوش پسر با مخالفت روبرو شد. در عین حال وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا اعتراف کردند که متوجه نگرانی ها هستند. اما صبحت ها در همین مرحله به پایان رسید.

به گفته پوتین، تحریم های غرب همکاری مابین روسیه و چین را تقویت کردند.

نظر شما