شناسهٔ خبر: 137474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اذعان سازمان ملل به حمایت رژیم صهیونیستی از تروریستها

سازمان ملل دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش ، حمایت رژیم صهیونیستی از گروههای مسلح در سوریه را تایید کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به اقدام رژیم صهیونیستی در حمایت از گروههای تروریستی در سوریه از جمله گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه حائل (بین سوریه و فلسطین اشغالی) و اقدام این رژیم به ارتباط و هماهنگی مستقیم با جبهه النصره اذعان کرده است.

سازمان ملل همچنین تأیید کرد تشدید حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رقه به کشته شدن دهها غیر نظامی و کوچ اجباری صد و شصت هزار نفر منجر شده است.

شبکه سوریه در گزارشی گفت: این اظهار نظر محافظه کارانه سازمان ملل است که در حد محکومیت نیست و چیزی بر وضع موجود نمی افزاید بلکه فقط تأیید آن چیزی است که قبلا نیز اثبات شده است.

گزارشگر گفت: حملات ائتلاف غیر قانونی به فرماندهی آمریکا در روز نهم ماه کنونی میلادی به استان رقه شامل بیست و پنج نوبت بمباران بخشهای غربی رقه با بمبهای فسفر سفید که به کارگیری آن در سطح بین المللی ممنوع است به شهادت 17 نفر از جمله 12 نفر در حمله به یک قهوه خانه در منطقه الجزره در نزدیکی فرات منجر شد.

روستای ضبیان در حومه شرقی دیر الزور نیز هدف بمباران ائتلاف بود که یک گذرگاه آبی را در رود فرات بمباران کردند و باعث شهادت سه غیر نظامی و انهدام این گذرگاه مورد استفاده مردم شد.

منابع محلی و رسانه ای تأکید کردند هواپیماهای ائتلاف بین المللی به بمباران غیر نظامیان ادامه می دهند. ماه مه گذشته نیز بیش از 66 غیر نظامی که بیشتر آنان زن و کودک بودند در حملات به شهرهای المیادین و البوکمال در حومه دیر الزور کشته شدند.

سوریه که درباره خطرات تشدید حملات و جنایات ائتلاف ادعایی علیه غیرنظامیان هشدار داده بود از این ائتلاف خواسته است این حملات را متوقف کند زیرا فقط به تقویت داعش و حمایت معنوی هر چه بیشتر از داعش و دیگر گروههای تروریستی مرتبط با آن منجر شده است. 

سوریه تأکید کرده است این جنایات ، روشن ترین گواه بر فریب افکار عمومی توسط این ائتلاف ادعایی و نیز نقض قواعد قانون حقوق بشر بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است که بر لزوم حاکمیت سوریه تأکید کرده است.

نظر شما