شناسهٔ خبر: 137436 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا دولتی‌ها نمی‌خواهند مشکل سهامداران پدیده شاندیز حل شود؟

قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: یقیناً اگر نمایندگان از باب نظارت سؤال و تذکر بر حل مشکلات مردم به ویژه ۱۳۶ هزار سهامدار پدیده شاندیز نداشتند امروز شاهد حل مقداری از آنان توسط پیگیری‌های دین‌پرست معاون حضرت عالی نمی‌شدیم.

به گزارش «نماینده»، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (۲۳ خرداد ۹۶) طی سؤالی از رحمانی فضلی وزیر کشور در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: سؤال بنده در ۱۱ مهر ماه ۹۵ در مورد پدیده شاندیز تقدیم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شد.

وی افزود: سؤال بنده پس از ۹ ماه در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ سؤال بنده در مورد حق و حقوق ۱۳۶ هزار سهامدار پدیده شاندیز بود که در ا ین مدت هزاران نفر کارگر بیکار شدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین تصریح کرد: یقیناً اگر نمایندگان از باب نظارت سؤال و تذکر بر حل مشکلات مردم به ویژه ۱۳۶ هزار سهامدار پدیده شاندیز نداشتند امروز شاهد حل مقداری از آنان توسط پیگیری‌های دین‌پرست معاون حضرت عالی نمی‌شدیم.

قاضی‌پور بر همین اساس اضافه کرد: آقای وزیر؟ شما گفتید مشکلات تمام شده و مسائل خاتمه یافته اما این از دیدگاه شماست و  از دیدگاه مجلس هنوز مشکلات تمام نشده است، ممکن است مشکلات دولت حل شده باشد اما مشکلات مردم را حل نکردید.

وی همچنین یادآور شد: مقدار عقب‌نشینی نیروهای دادگستری در خراسان رضوی باعث شد تا شما بتوانید از دستگاه‌های اجرایی نسبت به حل مشکلات اقدام کنید. حتی سؤالم را به رأی گذاشتم اما خرد دسته‌جمعی صلاح ندید که به وزیر دادگستری کارت زرد بدهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: شما مسئول حل مشکل پیش آمده هستید، شما دولتی‌ها نمایندگان را وارد قضیه کردید و ده‌ها جلسه نمایندگان مشهد و شاندیز برگزار کردند. برای حل این مشکل تشکیل جلسه دادند اما دولتی‌ها به جز وزارت کشور به دلایل نامعلوم نمی‌خواهند مشکل ایجاد کرده را که خود به وجود آورده‌اند حل کنند.

نظر شما