شناسهٔ خبر: 137411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

متمم سناتور آمریکایی برای تحریم هواپیمایی «ماهان» به طرح تحریم ایران اضافه می‌شود

هواپیما سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس پیشنهاد اضافه شدن یک طرح برای تحریم شرکت هواپیمایی ماهان را به طرح جامع تحریم‌های ایران مطرح کرد.

به گزارش «نماینده» «جان کورنین»، دستیار رهبر حزب اکثریت در مجلس سنای آمریکا قصد اضافه کردن متممی به طرح جامع تحریم‌ ایران دارد که خواستار اعمال محدودیت‌هایی علیه بزرگترین شرکت هواپیمایی تجاری ایران است.

به گزارش «واشنگتن‌اگزماینر»، این نماینده ایالت «تگزاس» در اظهاراتی در صحن علنی مجلس سنا، بامداد سه‌شنبه گفت که این ماده الحاقی وزارت امنیت داخلی آمریکا را ملزم به فهرست کردن فرودگاه‌های مورد استفاده شرکت هواپیمایی ماهان، و افزایش تدابیر امنیتی برای مسافران آمریکایی به آن فرودگاه‌ها می‌کند.

«کورنین» با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده از شرکت ماهان به عنوان «وسیله انتقال تروریست‌ها و سلاح‌های آنها» یاد کرد و مدعی شد که این شرکت، کانالی برای انتقال پرسنل، سلاح و ایدئولوژی خشونت‌آمیز در سراسر منطقه است.

سناتور آمریکایی با بیان اینکه شرکت ماهان مسیرهای پروازهای بین‌المللی خود در کشورهای اروپایی را افزایش داده گفت: «این، تهدیدی آشکار علیه ایمنی و امنیت افراد در نقاطی است که به این هواپیماها اجازه فرود داده می‌شود.»


قانونگذاران مجلس سنای آمریکا دوشنبه عصر (به وقت آمریکا) در صحن علنی سنا به بررسی طرح جامع تحریم ایران پرداختند. قرار بود این طرح به رأی گذاشته شود، اما هنوز تصمیمی در این باره اعلام نشده است.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته نماینده‌های مجلس سنا قرار است در روزهای آینده درباره ماده‌های الحاقی به طرح جامع تحریم‌های ایران به بحث و بررسی بپردازند.

این طرح، موسوم به «مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران» (اس. ۷۲۲) خواستار اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران به‌بهانه برنامه موشکی، انتقال تسلیحات، حمایت از گروه‌های مقاومت (که واشنگتن آنها را تروریستی می‌داند) و نقض ادعایی حقوق بشری است. کارشناسان، آن را نقض توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) می‌دانند.

نظر شما