شناسهٔ خبر: 137405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«گاف توئیتری» قانون آرشیو مطالب اینترنتی ترامپ را کلید زد

توئیتر ترامپ یک قانونگذار دموکرات آمریکایی از گاف توئیتری ترامپ به عنوان محور ارائه قانونی برای آرشیو مطالب اینترنتی رئیس جمهور استفاده کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در یک گاف توئیتری در تاریخ ۳۱ ماه مه، به جای واژه «coverage» به معنای پوشش، از واژه نامفهوم « covfefe» استفاده کرد و سوژه خبری شد، امروز دوشنبه یک قانونگذار دموکرات آمریکایی به نام «مایک کوئیگلی» از ایالت «ایلینوی»، از واژه نامفهوم « COVFEFE» به عنوان مخففی برای اشاره به قانون جدیدی با نام «تعهد در برابر ارتباطاتی فراتر از فیدهای مختلف الکترونیکی (Communications Over Various Feeds Electronically for Engagement) استفاده کرد.

این قانونگذار دموکرات آمریکایی با صدور بیانیه ای گفت که طرح « COVFEFE» به معنای گسترش قانون سوابق رئیس جمهوری است به طوری که رسانه های اجتماعی نیز در فهرست این قانون و به عنوان مدارکی مستند قرار می گیرند و بنابراین، تمام توئیت ها و سایر مطالب اینترنتی رئیس جمهور آمریکا رسما آرشیو می شوند.

بر اساس این خبر، اگر این طرح به تصویب برسد، رئیس جمهور آمریکا دیگر اجازه حذف مطالب توئیتر خود را ندارد و این در حالیست که ترامپ نشان داده که در مواقع لازم مطلبش را حذف می کند.

ترامپ از زمان ریاستش در کاخ سفید تاکنون، حداقل ۱۸ توئیت خود را بعد از انتشار حذف کرده است که مشهورترین آنها، توئیت مربوط به واژه « covfefe» است.

دموکرات آمریکایی طراح این طرح در ادامه بیانه خود نوشت: اگر رئیس جمهور بخواهد از رسانه های اجتماعی برای بیان ناگهانی سیاست های عمومی خود استفاده کند، ما باید مطمئن شویم که این بیانیه ها برای مراجعات در آینده مستند هستند و حفظ می شوند. توئیت ها بسیار قدرتمند هستند و رئیس جمهور باید در ازای هر مطلبی که منتشر می‌کند، پاسخگو باشد.

این اولین بار نیست که کوئیگلی سعی می کند ترامپ را از مجرای قانونی به چالش بکشد. این دموکرات آمریکایی پیشتر در ماه مارس قانون «در دسترس قرار دادن سوابق به منظور هدایت دولتی علنی در آمریکا» را ارائه کرد که اجرای این قانون نیازمند آن بود که فهرست بازدیدکنندگان از کاخ سفید و سایر مکان هایی که ترامپ تجارت می کند از جمله تفریحگاه خصوصی او در ایالت فلوریدا، به اطلاع عموم رسانده شود.

نظر شما