شناسهٔ خبر: 137320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پلیس لندن: سرویس‌های امنیتی ۵ توطئه تروریستی را خنثی کرده‌اند

لندن رئیس پلیس لندن بر این باور است که اقدامات تروریست‌ها موجب تضعیف این شهر نخواهد شد و سرویس‌های امنیتی ۵ توطئه تروریستی را خنثی کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، در حالی که تروریست ها و شبه نظامیان با انجام ۳ حمله جداگانه ۳۵ نفر را در بریتانیا کشته‌اند، کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: لندن به واسطه تروریست ها و شبه نظامیان تضعیف نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پلیس خواستار منابع بیشتری برای مقابله با تهدید ناشی از مهاجمان و شبه نظامیان است.

۳ مهاجم تروریست با کرایه کردن یک دستگاه خودروی ون و حمله به عابران پیاده در لندن بریج، ۸ نفر را به قتل رسانده و بیش از ۵۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

۸ دقیقه پس از اعلام خبر حمله تروریستی در لندن بریج، پلیس و نیروهای امنیتی در صحنه حاضر شده و با شلیک ۴۶ گلوله هر ۳ مهاجم را کشته اند. قربانیان این حمله تروریستی ۳ فرانسوی، ۲ استرالیایی، یک اسپانیایی و یک بریتانیایی بوده اند.

رئیس پلیس لندن افزود: درک می کنم که مردم نگران وضعیت امنیتی پس از حملات لندن و منچستر هستند ولی پایتخت بریتانیا مرعوب این اقدامات نخواهد شد.

دیک در ادامه اظهار داشت: لندن یک شهر امن است و ما هر اقدامی را که در توان داشته باشیم انجام می دهیم تا شما را امن نگه داریم.

این اظهارات رئیس پلیس لندن در حالی است که ۲۲ مارس نیز یک مهاجم با حمله به عابران در پل وستمینستر حداقل ۵ نفر را به قتل رسانده است.

وی افزود: به آنها اجازه نخواهیم داد تا موفق شوند و اقدامات خود را در لندن ادامه دهند. سرویس های امنیتی ۵ توطئه تروریستی را خنثی کرده اند.

دیک که دانش آموخته دانشگاه آکسفورد است، نخستین رئیس پلیس زن شهر لندن به شمار می رود. وی در ماه فوریه به این سمت رسیده و اکنون مسئولیت مدیریت ۴۳ هزار نیرو با بودجه بیش از ۳ میلیارد پوند را بر عهده دارد.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا و وزیر کشور سابق به علت کاهش تعداد نیروهای پلیس به شدت با انتقاد روبرو شده است.

رئیس پلیس لندن گفت: بی شک به منابع بیشتری نیاز داریم تا به ما کمک کنند و من مطمئن هستم که نهادهای اطلاعاتی نیز خواستار چنین چیزی هستند.

پس از حمله لندن بریج، ترزا می در سخنانی هشدار داد که بریتانیا با تهدید ناشی از گروه جدیدی از تروریست ها روبرو است که ماه های زیادی را صرف برنامه ریزی نمی کنند و شاید از طریق آنلاین، رادیکالیزه نشده باشند.

دیک اظهار داشت: ما در جلوگیری از وقوع حملات در این کشور به طور چشمگیری، موثر عمل می کنیم و تلاش خود را برای حلوگیری از وقوع حملات بیشتر افزایش خواهیم داد.

رئیس بخش مقابله با تروریسم پلیس بریتانیا تاکید کرد: ۳ مهاجم که ۸ نفر را در حمله تروریستی لندن بریج به قتل رساندند، قصد داشتند یک دستگاه کامیون ۸.۳ تنی کرایه کنند.

"دین هایدون" تصریح کرد: مهاجمان در خودرویی که با آن تعداد زیادی از مردم را بر روی پل لندن بریج زیر گرفتند، تعداد زیادی بمب بنزینی داشتند و با چاقوهای سرامیکی به سوی مردم حمله ور شدند.

اگر مهاجمان توانسته بودند کامیون مورد نظر خود را کرایه کنند، آمار تلفات این حادثه تروریستی به طور چشمگیری افزایش یافته بود.

در حالی که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است ولی هایدون گفت: هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مهاجمان که ارتباطاتی با لیبی، مراکش و ایرلند داشته‌اند، از سوی فرد دیگری هدایت و به آنها دستور داده شده باشد، چه در بریتانیا و چه در سایر مناطق.

این مرگبارترین حادثه تروریستی در لندن از سال ۲۰۰۵ میلادی به شمار می رود، در آن سال بیش از ۵۲ نفر در حمله تروریستی به شبکه حمل و نقل لندن کشته شدند.

نظر شما